home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel EV

Klimatski efekat korišćenja električnog automobila postaje pozitivan tek kada vozilo pređe 65.000 kilometara, pod uslovom da se puni takozvanom zelenom strujom. Ako ga pokreće struja dobijena iz, recimo, uglja, početak beneficija se pomera na 90.000 km.

To je izračunalo Udruženje nemačkih inženjera (VDI) za izveštaj koji je obuhvatio emisiju štetnih gasova u celom procesu, od iskopavanja sirovina, preko proizvodnje baterija i njihovog transporta iz Azije.

"Električna i hibridna vozila izlaze na tržište s ekološkom hipotekom zbog resursno intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, jer se danas proizvodnja baterija gotovo isključivo nalazi u Aziji", rekao je predsednik VDI-ja Joachim Damaski.

“Električna i hibridna vozila se još probijaju u dugoročnom obračunu”, dodao je Damaski.

Prema njegovim rečima, efikasnije recikliranje sirovina - litijuma, nikla i kobalta - može da snizi granicu povoljne eksploatacije u Nemačkoj.

Dalje, neophodan je daljnji razvoj klimatski neutralnih izvora energije, kao i ekološki manje štetnih baterija.

"Elektromobilnost postaje istinski prihvatljiva za klimu s manjim ekološkim otiskom kroz zeleniju proizvodnju baterija i sirovina", rekao je Damaski.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 363



Komentari