home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Zipse

U najnovijoj izjavi za nemačke medije prvi čovek BMW-a Oliver Zipse je objasnio odluku bavarske kompanije koja u skorije vreme neće prestati s proizvodnjom benzinskih i dizelskih motora.

59-godišnji prvi čovek bavarske automobilske kompanije je potvrdio da BMW definitivno nije u društvu sve većeg broja kompanija koje su već objavile da će u bližoj budućnosti dići ruke od motora s unutrašnjim sagorevanjem, jer Oliver Zipse tvrdi da je prerano za donošenje takve odluke.

U izjavi za Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) Zipse je naglasio da u BMW-u, pored postojeće ponude modela koje pokreće samo električna energija, uveliko rade na rešenjima koja će u životu održati konvencionalne motore, jer nije realno da se 1,4 milijarde postojećih konvencionalno pokretanih automobila u doglednom periodu zameni automobilima koje će pokretati samo struja.

Uz naglašavanje da je sam proces proizvodnje električnih automobila daleko od ekološkog, Zipse se osvrnuo i na aktuelne cene elektropokretanih automobila koje su i dalje znatno više od cena konvencionalnih opcija što bi, ako dođe do najavljene zabrane proizvodnje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, moglo da prisili sadašnje vlasnike da svoje benzinske i dizelske automobile koriste mnogo duže od planiranog, jer sebi neće moći da priušte električni automobil. Na kraju je pomenuo i evidentne probleme u mnogim delovima sveta oko nedovoljno razvijene infrastrukture za punjenje baterija.

Podaci kažu da 15 posto od ukupne BMW-ove proizvodnje u godini koja je pri kraju otpada na električne automobile. U Minhenu predviđaju da će na kraju decenije svaki drugi BMW-ov automobil pokretati samo struja, a vreme će pokazati da li će početak naredne decenije biti kraj za proizvodnju automobila koje pokreću motori s unutrašnjim sagorevanjem, što su ranije najavili u mnogim evropskim automobilskim kompanijama.

Izvor: Motor1.com / Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 898



Komentari