
Vozači Tesle u SAD-u su bili uključeni u nesreće u višoj stopi nego vozači bilo koje druge marke vozila tokom prošle godine, prema novoj studiji LendingTree o 30 automobilskih marki.
Istraživači su analizirali izjave ljudi koji žele da osiguraju svoja vozila i nisu uključili podatke o nesrećama ili nezgodama u kojima su učestvovali vozači unajmljenih automobila, rekao je portparol LendingTreeja za CNBC.
Studija navodi: “Teško je zaključiti zašto određene marke mogu imati veće stope nesreća od drugih. Međutim, postoje pokazatelji da određene vrste vozila privlače rizičnije vozače od drugih.”
S 24 nesreće na 1000 vozača u periodu od sredine novembra 2022. do sredine novembra 2023., vozači Tesle su zabeležili najgoru stopu nesreća u SAD-u, a slede ih Ram vozači koji su učestvovali u oko 23 nesreće, te vozači Subarua koji su učestvovali u oko 21 nesreća na 1000 vozača tokom godine.
Nasuprot tome, vozači vozila Pontiac, Mercury i Saturn su bili uključeni u manje od 10 nesreća na 1000 vozača tokom perioda istraživanja.
Nalazi Lending Tree o vozačima s najvišim stopama nesreća i incidenata prema marki vozila su usledili nakon povlačenja softvera Autopilot od strane Tesle u SAD-u koji utiče na oko 2 miliona električnih vozila kompanije.
Tesla EV standardno dolazi s naprednim sistemom pomoći vozaču (ADAS) koji se prodaje kao Autopilot. Kompanija takođe prodaje opsežnije pakete pomoći vozaču pod nazivom poboljšani autopilot i opcije pune samostalne vožnje (ili FSD) u SAD-u. Oni koji plaćaju FSD takođe mogu da testiraju softverske karakteristike koje još nisu u potpunosti otklonjene na javnim putevima.
Teslina tehnologija ADAS je namenjena pomoći vozačima pri upravljanju, ubrzanju i kočenju.
Dvogodišnja istraga Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja (ili NHTSA) otkrila je da je Teslin Autosteer, koja je deo Autopilota i FSD-a, imao bezbednosne nedostatke koji mogu da izazovu "povećani rizik od sudara". NHTSA navodi da vozači Tesle mogu previše lako da zloupotrebe Autosteer automobila i možda čak ne znaju da li je uključen ili isključen.
Prema podnescima saveznog regulatora za bezbednost vozila, Tesla se nije složio s nalazima NHTSA-e, ali je pristao da sprovede dobrovoljno povlačenje softvera i obećao je da poboljša bezbednost Autosteera s nadogradnjom "bežičnom vezom". Ažurirani softver će naterati vozače da češće obrate pažnju na put i takođe će onemogućiti vozačima korišćenje autopilota ako Teslini sistemi otkriju neodgovornu upotrebu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Screenshot YouTube