
Pandan evropskoj krovnoj organizaciji EuroNCAP - u Australiji je ANCAP. Australijsska organizacija je objavila da su se nova dva automobila upisala u ‘ekskluzivno društvo‘ modela koji su na testu bezbednosti zaslužili nula zvezdica.
Reč je o modelima MG5 i Mahindra Scorpio.
Kako navodi Jutarnji.hr, izvršna direktorka ANCAP-a, Carla Hoorweg je izjavila da su ‘obe marke pogrešno procenile bezbednosna očekivanja današnjih kupaca‘.
‘Radi se o osnovnim bezbednosnim elementima, konkretno izostavljanju bezbednosnih karakteristika koje su uobičajene u novim automobilima dugi niz godina‘.
MG 5 je dobio očajnu ocenu zbog opasnosti od povreda za grudi i noge vozača, kao i za grudi i noge putnika na zadnjoj klupi prilikom frontalnog sudara. Automobil je takođe ‘kažnjen‘ zbog prevelikih povreda izazvanih slabom zaštitom sigurnosnog pojasa, a sporna je i ‘preslaba‘ struktura instrument ploče.
Osim toga, utvrđeno je da su povrede na glavi i vratu testiranih dečjih lutki ‘znatno veće nego u većini vozila nove generacije‘. Uočeni su slabi rezultati za tri od četiri lutke u testovima frontalnog i bočnog sudara, a dodatno, MG 5 nije dostupan sa centralnim vazdušnim jastukom, nema sistem zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci, nadzor mrtvog ugla, ni sistem za praćenje budnosti vozača.
Što se tiče Mahindre Scorpio, ona nudi lošu zaštitu odraslim putnicima u testovima frontalnih sudara. Takođe je utvrđeno da nema gornje sigurnosne tačke za dete u trećem redu, a u testu bočnog sudara - sigurnosni pojas vozača se otkopčao.
‘MG 5 i Mahindra Scorpio su prvi put pušteni na australijsko tržište ove godine, ali jasno je da su njihovi bezbednosni elementi nekoliko generacija iza onog što danas vidimo kod gotovo svakog novog automobila na tržištu.
Ovo je podsetnik da svi automobili ne nude isti nivo bezbednosti - čak i kada je reč o potpuno novim modelima‘, zaključila je Hoorweg.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: ANCAP