
Nisu problem samo električni automobili nego i jeftini benzinci
Dok nemački proizvođači automobila u Evropi planiraju tranziciju na električna vozila i prestaju s proizvodnjom mnogih verzija vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, kineski proizvođači automobila pametno koriste taj deficit na tržištu, piše Focus.de.
Kako navodi Revija HAK, zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji 2035. godine pokrenula je veliku tranziciju i otvorila prostor jeftinijim kineskim benzincima i hibridima. Mada Kina masovno povećava proizvodnju električnih automobila, većina tamošnjih proizvođača razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem. Ovom strategijom Kinezi u inostranstvu grabe sve veći deo automobilskog kolača. U Meksiku, na primer, vrlo velikom tržištu za VW već decenijama, kineski proizvođači će ove godine verovatno dostići 20 posto tržišnog udela. I to gotovo isključivo s benzincima i hibridima.
Ali sada počinje invazija i na Evropu, s MG-jem, Cheryijem, Geelyjem i sličnim markama čiji SUV-ovi su u poređenju s evropskim i japanskim jeftiniji i po 20 posto. Evropska autoindustrija je blago uzdrmana, a tek se čeka odgovor.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG