
Toyota i Suzuki već duže vreme uspešno sarađuju (dele modele i platforme na određenim evropskim tržištima, Aziji i Africi), što je rezultiralo odnosom koji je ojačao prisustvo obe kompanije na tržištu.
Između ostalog, Toyota RAV4 se u Evropi prodaje kao Suzuki Across, a Corolla karavan kao Suzuki Swace. Takođe, Suzuki Celerio je u Južnoj Africi prisutan kao Toyota Vitz, a još zanimljivija je situacija u Aziji. Tako Toyota u Indiji u ponudi ima Urban Cruiser Hyryder, dok Suzuki taj model plasira pod nazivom Grand Vitara.
Tu je još i primer Suzuki Invicto minivena koji je u stvari Suzukijeva verzija Toyotinog modela Innova Hycross.
Ipak, neki od najslavnijih Suzuki modela se neće prodavati sa Toyotinim znakom, navodi Autocar India.
Nedavni izveštaj naime sugeriše da je Toyotina težnja da predstavi sopstvene verzije Suzukijevih modela Jimny i Svift naišla na prepreku. Dok su kompanije besprekorno sarađivale na drugim modelima, Suzuki je izrazio nepokolebljivu nespremnost da deli ta dva modela, navodeći njihovu integralnu ulogu u DNK kompanije i rizik od razvodnjavanja njihovog statusa ikone ako bude brendiran sa Toyotinom značkom.
„To je kao da tražite od Toyote da nam dozvoli da stavimo svoj znak na Land Cruiser. Modeli koji su u srcu našeg brenda nisu namenjeni za deljenje i obe kompanije to poštuju“, rekao je predstavnik kompanije.

Izvori u Suzukiju su otkrili da je Toyota izrazila veliko interesovanje za Jimny, zamišljajući ga kao pristupačniju 4x4 alternativu za svoje veće i skuplje krosovere i SUV-ove. Suzuki navodno ostaje čvrst u svojoj odluci da ne deli model sa Toyotom samo radi povećanja obima.

Slično tome, Swift takođe neće biti predmet saradnje. Uprkos Toyotinom interesovanju za manji hečbek, Suzuki tvrdi da se modeli koji su sastavni deo identiteta brenda ne smeju deliti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs