
Od 2020. godine, proizvođači automobila se bore da lansiraju svoja nova vozila na vreme. Kompanije prelaze na proizvodnju električnih vozila, a globalna pandemija je preokrenula lanac snabdevanja.
Kako navodi Automotive News, oba razvoja dovela su do značajnog povećanja kašnjenja u vezi lansiranja novih vozila.
U novom izveštaju PwC Consultinga otkriveno je da je 34 odsto lansiranja vozila bilo suočeno sa kašnjenjem u proizvodnji u 2023. Još 21 odsto je pretrpelo kašnjenja „zbog drugih faktora“, što čini više od polovine novih vozila. PwC je izračunao kašnjenja u proizvodnji – ograničenja radne snage, ispunjavanje standarda kvaliteta i probleme u lancu snabdevanja – upoređujući stvarni datum početka proizvodnje sa planiranim početkom proizvodnje.
Prema analizi PwC-a, kašnjenja mogu da koštaju proizvođača automobila oko 200 miliona dolara godišnje. To bi moglo da dovede do gubitka od 30 do 50 milijardi dolara za celu industriju. U 2018., samo pet odsto lansiranja se suočilo sa kašnjenjem proizvodnje, dok je još 18 odsto pretrpelo zastoje zbog drugih faktora. Te brojke su bile nula, odnosno 13 odsto u 2017. godini.
Uprkos rastu kašnjenja od pandemije, 2023. godine proizvođači automobila su takođe uspešno završili 45 odsto svojih lansiranja, najviše od 2019., kada je polovina novih automobila stigla na vreme. Proizvođači automobila su lansirali 77 posto svojih novih vozila prema planu 2018. i 87 posto u 2017.
U izveštaju je identifikovano nekoliko krivaca za kašnjenja. Veliki su uključivali nova električna vozila, napredne sisteme za pomoć vozaču i softver. Proizvođači automobila rade više, protežu resurse, kreću se kroz industriju koja se menja i upuštaju se u nove poslove.
Povratak u vreme kada nijedno novo vozilo nije pretrpelo kašnjenje proizvodnje se čini malo verovatnim. Izveštaj PwC-a očekuje da će se zastoji u proizvodnji povećati do 2026. jer proizvođači automobila planiraju da do tada uvedu skoro duplo veći broj električnih automobila.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs