
Može se naglasiti da je sve počelo 1999. godine, kada je rumunsku marku Daciju preuzeo Renault. Pet godina kasnije, krenula je velika tržišna ofanziva s Loganom, kada je po prvi put ciljano i veliko evropsko tržište. Od te 2004. godine, Dacia je prodala više od osam miliona vozila u 44 zemlje. Ko su, dakle, kupci rumunske marke, koju znamo po poštenim cenama?
Dacia je objavila zanimljive statističke podatke pa ćemo ih analizirati. Dakle, 66% kupaca su muškarci. Svaki drugi kupac ima između 55 i 74 godine, a više od polovine nema decu u domaćinstvu. Međutim, ovu statistiku je počeo da menja Jogger. Od lansiranja krajem 2021., porodični karavan je privukao 55% kupaca mlađih od 54 godine, od kojih 47% ima barem jedno dete. Velika većina njih su muškarci koji žive na selu. Njihov Jogger se uglavnom koristi za slobodno vreme zahvaljujući svojoj praktičnosti.
Prosečna starost kupaca električnog Springa je 52 godine i time je niža od prosečne starosti cele marke (55 godina). Ovaj električni automobil ima 40% kupaca koji žive na selu, uprkos (samo) 230 km WLTP dometa. Ali s prosečnim kupcem Dacije koji godišnje pređe oko 11.750 km, odnosno nešto više od 30 km dnevno, to je dovoljno, ističe Revija HAK.
Sandero je najprodavaniji Dacijin automobil u Evropi, a u prvih šest meseci 2023. bio je drugi najprodavaniji automobil u Evropi. Podjednako ga kupuju muškarci i žene, a žive uglavnom na selu. Marka ima još jedan bestseler, Duster. Od 2018. godine to je najprodavaniji SUV za fizičke kupce u Evropi. Najviše privlači muškarce starosti od šezdesetak godina koji žive na selu. Funkcionalnost i robusnost su glavni faktori koji se traže kod ovog SUV-a.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia