
Volkswagenove nevolje u Kini se nastavljaju. Nakon lansiranja sredinom decembra, ID.7 električna perjanica, u tri dana zabeležila je samo 300 porudžbina.
Očigledno je da ID.7 Vizzion nije u dovoljnoj meri impresionirao kupce u Kini, bar ne inicijalno.
U aprilu, Volkswagen je skinuo veo s ID.7 Vizziona na Salonu automobila u Šangaju. Pretprodaja je započela u novembru, sa startnom cenom od 237.700 juana (33.200 dolara). Volkswagenov zajednički poduhvat FAW-VW oficijelno je lansirao ID.7 Vizzion u Kini 15. decembra. Po kineskoj potrošačkoj agenciji CarFans, električna limuzina je je u prva 72 časa na tržištu uknjižila tek 300 porudžbina.
U izveštaju se primećuje da mada mnogi parovi kupuju ID vozila, gotovo ih nema kada je reč o kupovini ID.7. Jedan od svakih 20 posetilaca je kupio ovaj automobil. Od njih je 80-90 muškaraca, prosečne starosti od 40 godina.
Mnogi zainteresovani su ID.7 razmatrali kao drugo vozilo, dok je 30 odsto njih bilo upoznato s alternativama kao što je Passat.
Mada kupci u Kini vole da uživaju u obilju prostora, cene su previsoke, tako da mnogi ne žele da plate dodatno za opcionale kao što je grejanje sedišta. Drugi ID kupci obavljaju „pazar“ direktno, čak ni ne uzimajući ID.7 u obzir.
Volkswagen u Kini plasman svojih automobila vrši kroz dva zajednička poduhvata, jedan s FAW-om i drugi sa SAIC-om. FAW-VW proizvodi ID.7 Vizzion, dok SAIC-VW sklapa ID.7 Next.
Ova električna limuzina je u ponudi s jednim ili dva motora. ID.7 sa zadnjim pogonom i baterijom od 84,8 kWh, po CLTC-u može da pređe 642 kilometra jednim punjenjem. U međuvremenu, dvomotorna verzija ima domet od 570 kilometara.
Povratne informacije sugerišu da VW ne uspeva da napravi konekciju s kineskim kupcima. Kina je Volkswagenovo najvažnije tržište, na koje se odnosi oko 40 odsto njegove ukupne globalne prodaje.
Nemci gube trku s BYD-om i Teslom, a to se da primetiti iz činjenice da modeli poput Teslinog Modela 3, BYD Seala, Zeekra 007, Deepala S7 i IM LS6 nadmašuju ID.7 po pitanju prodaje u Kini.
Nakon dominacije na kineskom automobilskom tržištu, VW gubi pozicije. Nemački proizvođač je skliznuo iza BYD-a kada je reč o prodaji putničkih automobila ranije ove godine, kako prodaja čisto električnih automobila nastavlja da raste.
Volkswagen je udvostručio prodaju elektromobila u Kini nakog preuzimanja gotovo pet odsto udela u XPeng Motorsu. Međutim, finansijski direktor Arno Antlic, upozorio je da bi kompanija mogla da izgubi dodatni tržišni udeo u Kini dok ne počne plasman novih modela proisteklih iz saradnje s XPengom, što se očekuje 2026.
Izvor: EcoDrive.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen