
Hyundai u saopštenju ističe da prihvata vodonik i veštačku inteligenciju kao deo napora da sačuva životnu sredinu, a istovremeno čini vozila pametnijima.
Hyundai je iskoristio CES sajam u Las Vegasu da objavi novu “Software-defined Everything” strategiju. „Ima za cilj da transformiše sve pokretne uređaje, flote i ekosisteme u vredna sredstva putem naprednog softvera i veštačke inteligencije.”
Kao deo ovog napora, kompanija je najavila planove za novi infotainment sistem. S tim u vezi, Hyundai je pomenuo komplete za razvoj softvera koji će omogućiti ljudima da kreiraju aplikacije.
Hyundai navodi da će „integrisati sopstveni veliki jezički model u svoj AI asistent i navigacioni sistem“. Ovo obećava prirodno i praktično korisničko iskustvo sa poboljšanom bezbednošću.

Korejski proizvođač je rekao i da žele da odvoje hardver od softvera kako bi omogućili nezavisna ažuriranja i unapređenja. Hyundai takođe „predviđa da se vozila razvijaju u ’AI mašine’ koje neprestano uče“. Detalji nisu saopšteni, ali opšta ideja je da vozila mogu na kraju da personalizuju korisničko iskustvo, pojednostave ili eliminišu dosadne zadatke i isporuče dodatnu vrednost korisnicima.
U vezi vodonika, gorivo će igrati „ključnu ulogu u Hyundaijevoj mapi puta održivosti jer je čist izvor energije“. Kompanija ga predviđa da pokreće ne samo kamione, autobuse i putničke automobile, već i avione, plovila, generatore struje i tramvaje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs