
Geely je u 2023. godini ukupno prodao 1.686.516 vozila, što je povećanje od 18% na godišnjem nivou. Zahvaljujući tim rezultatima ovaj brend je premašio prvobitni godišnji prodajni cilj, koji je iznosio 1,65 miliona vozila.
Prodato je 487.461 vozilo na novu energiju (NEV), što je povećanje od 48% odnosno gotovo trećina Geelyjeve godišnje prodaje i predstavlja pozitivni godišnji rast već 11 meseci zaredom. Za 2024. godinu Geely je sebi zadao cilj da proda 1,9 miliona vozila i rast prodaje od 66% vozila NEV.
Gledano po brendovima kumulativna prodaja brenda Geely u 2023. godini je iznosila 1.309.580 vozila, što je povećanje od 16% u odnosu na godinu ranije. Među njima je linija Geely Galaxy (L7 PHEV SUV i L6 PHEV limuzina) za sedam meseci od početka prodaje ukupno prodala 83.497 vozila, dok je linija Geely Geometry ukupno prodala 191.346 vozila, što je povećanje od 28% u odnosu na 2022. godinu.
Brend Lynk & Co je prošle godine prodao 220.250 vozila, što je povećanje od 22% u odnosu na godinu pre, od toga je u decembru prodatih 25.695 vozila, što je povećanje od 17%. Do kraja decembra je Lynk & Co otvorio 11 salona u šest evropskih zemalja.
Zeekr je u 2023. godini ukupno isporučio 118.685 vozila, što je 65% više nego u 2022., od toga je u decembru isporučenih 13.476 vozila, što je povećanje od 18,9% u odnosu na decembar 2022. Od kraja decembra je ukupni obim isporuka vozila Zeekr premašio 190.000 vozila. Do sada je Zeekr postavio 432 stanice za punjenje, dok će se taj broj u 2024. povećati na 1.000, odnosno na 10.0000 stanica do 2026. godine.
Brend Livan, poznat po zameni baterija na električnim vozilima, u decembru je prodao 3.900 vozila tako da je ukupna godišnja prodaja dostigla 38.001 vozilo. U 2023. je Livan predstavio SUV Livan 7 i u Azerbejdžanu otvorio prvi prodajni salon.
Pored toga je kompanija Geely na tržišta van Kine plasirala 274.101 vozilo, što je povećanje od 38% u odnosu na 2022. godinu, od toga u decembru 21.347 vozila, što je povećanje od 9%. Istovremeno je Geely pokrenuo poslovanje na Bliskom istoku, azijsko-pacifičkom području, u Africi, Latinskoj Americi i Evropi, sa 532 prodajno-servisna mesta u 70 zemalja i sa 10 modela predstavljenim u 43 zemlje. Geely je prošle godine osnovao četvrtu ćerku firmu u Meksiku kako bi na tamošnjem tržištu još bolje unapredio poslovanje.
Izvor: Geely