
Istražitelji iz Evropske komisije će uskoro započeti istragu o kineskim proizvođačima automobila obilaskom nekih od najvećih brendova u zemlji.
Istražitelji će otputovati u Kinu u narednim nedeljama, tvrdi se u novom izveštaju, kako bi utvrdili da li kineski proizvođači automobila imaju nepravednu konkurentsku prednost u odnosu na svoje evropske rivale.
BYD, Geely i SAIC su svi u centru pažnje, ali izvori tvrde da istražitelji neće posećivati objekte kojima upravljaju nekineski brendovi u Kini. Tesla, Renault i BMW imaju objekte u zemlji, ali će izgleda izbeći nadzor, barem za sada.
Istragu je pokrenula sama Evropska komisija i nada se da će otkriti da li kineska električna vozila dobijaju državne subvencije koje im daju nepravednu ekonomsku prednost kada je u pitanju određivanje maloprodajnih cena u Evropi u odnosu na evropske brendove koji ne dobijaju državne subvencije.
Kineski proizvođači automobila su već odgovorili na upitnike Evropske komisije, a veruje se da će ova poseta zemlji biti u cilju provere datih odgovora.
Peking je ljutito reagovao na istragu EU, i dok neki evropski proizvođači automobila podržavaju istragu, drugi, uključujućo BMW - koji proizvodi nekoliko modela u Kini - su manje spremni da to podrže.
Rojters izveštava da prodaja automobila kineske proizvodnje sada čini 8 odsto svih vozila prodatih u EU, što je broj koji bi se mogao popeti na 15 odsto 2025.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs