home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model S

Cybetruck jeste novi Teslin model i izgleda futuristički, ali on je daleko od proizvoda koji je transformisao automobilsku industriju. Ta uloga pripada jednom drugom modelu teksaške marke.

Naravno, radi se o Modelu S, premijum limuzini koja ne samo što je postavila Teslu na svetsku automobilsku mapu, već i električne automobile kao takve, kada je lansirana 2012. godine.

Dakle, radi se o automobilu koji je promenio pravila igre unutar automobilske industrije i tržišta, tako da se nameće interesantno pitanje – gde je on danas?

On pripada sekciji „ostalih modela“ kada je reč o izveštaju o godišnjoj prodaji Tesle. Daleko od spektakularne kvalifikacije za tako važno vozilo, koje je definitivno obeležilo prošlu dekadu, ako ne i vek.

Elegantnih linija, performantan i prepun napredne tehnologije, Model S je sušta suprotnost elektromobilima koji su egzistirali pre njega. Dokazao je da baterijski pogonjena vozila mogu biti „kul“, zabavna i poželjna. Ukoliko premotamo dešavanja do vremena sadašnjeg, uvidećemo da svi veliki proizvođači, od BMW-a i Mercedesa, preko Volkswagena pa do General Motorsa, oplade stavljaju na električni pogon. O Kinezima da ne govorimo, a čitavu priču je započeo Model S…

Ipak, skretanje akcenta s njega ima smisla ukoliko pogledamo koliko je Tesla postigao tokom godina. Model S jednostavno nije toliko važan za dalje poslovanje.

Uspeh prvobitne limuzine, a zatim i njenog SUV pandana, Modela X, omogućio je američkoj marki da uloži resurse u ono što je postalo u međuvremenu prava mašina za zarađivanje novca: pristupačniji, prilagođeniji masovnom tržištu Model 3 i Model Y. Zapravo, to je oduvek i bio plan Ilona Maska.

Tesla je zapravo svoju prvu profitabilnu godinu na Modelu Y i Modelu 3 zabeležio 2020. Brzorastuća globalna prodaja ove dve „zlatne koke“ nastavila je da podstiče Teslin uspeh, dok je prodaja Modela S i X opadala. U 2023., teksaški proizvođač je isporučio rekordan 1,81 milion vozila širom sveta. Od toga, 1,74 miliona se odnosilo na Model 3 i Model Y. Preostalih 68.874 pripadalo je grupi „ostalih modela“, u koje se ubrajaju Model S, Model X i Cybertruck.

Naravno, ovo ne znači da su u Tesli zaboravili na Model S. Godinama je bio reper za ostale proizvođače luksuznih elektromobila. I dalje je među najimpresivnijim primercima u svom segmentu, nudeći domet od 650 kilometara i ubrzanje do „stotke“ za samo dve sekunde.

Dakle, Model S nije prodajni adut Tesle, ali je njegov značaj monumentalan. Pored toga što je pomogao da se pokrene EV revolucija i udahne život trenutno najvrednijem proizvođaču automobila na svetu, premijum limuzina je dala dodatni neizbrisiv doprinos globalnom automobilskom pejzažu.

Model S je bio prvi automobil koji je mogao da prima ažuriranja softvera putem bežične mreže, baš kao pametni telefon ili računar. Sada je to standardna praksa u industriji, a automobilske kompanije se nadaju da će zaraditi milijarde evra i dolara od usluga povezanih sa softverom. Kada je Model S lansiran, Tesla je započeo izgradnju Supercharger stanica za svoje kupce. Sada kompanija upravlja najvećom mrežom za punjenje u SAD i počinje da nudi pristup vozačima koji ne posuduju Tesle, što bi moglo da izazove novi procvat prodaje električnih vozila.

Tu je i uticaj koji ćemo najverovatnije iskusiti u svakodnevnom životu, bez obzira na to da li posedujete električnih automobil ili ne. Naime, Model S je bio pionir kada je reč o upotrebi velikog centralno postavljenog ekrana osetljivot na dodir. Ako ste jedan od onih vozača koji su uznemireni zbog odsustva fizičkih dugmića u novim automobilima, sada znate koga treba da „krivite“ za to.

Izvor: Ecodrive.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 366



Komentari