
Nakon sumiranja rezultata za 2023. godinu, Fiat je saopštio da je zadržao poziciju najprodavanijeg brenda Stellantisa treću godinu zaredom.
Globalna prodaja italijanskog proizvođača automobila je prošle godine dostigla 1,35 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 12 odsto u odnosu na 2022. godinu.
Četiri ključna tržišta su igrala važnu ulogu u Fiatovom uspehu, sa impresivnim tržišnim udelom, i to Brazil (21,8 odsto), Italija (12,8 odsto), Turska (15,7 odsto) i Alžir (78,6 odsto).
Što se tiče modela koji su se istakli na svakom tržištu, pikap Strada je bio najprodavaniji u Brazilu, Panda je dominirala u Italiji, a Egea/Tipo u Turskoj i Alžiru.

Fiat je takođe bio vodeći brend u Južnoj Americi sa tržišnim udelom od 14,5 posto i ukupno 542.000 prodatih vozila u 2023. Čini se da je Fatovo prisustvo na mnogim tržištima širom sveta ono što mu je pomoglo da nadmaši sve druge mejnstrim brendove Stellantisa uključujući Citroen, Peugeot i Opel.

U Evropi, Fiat 500e je ostao najprodavaniji gradski EV u segmentima potpuno električnih gradskih automobila (A) i supermini (B), sa udelom od 14,7 odsto (+ 0,3 odsto).
Panda i 500 su ostvarili čak 44,4 odsto udela u svom segmentu, sa ukupnom prodajom od 230.000 jedinica.
Na kraju, Ducato iz Fiat Professionala je bio Stellantisov najprodavaniji LKV model, koji je završio na 7. mestu u Evropi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs