home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW motor

Nije tajna da evropska ministarstva za okolinu i životnu sredinu rade na uvođenju dodatnih nameta za vlasnike vozila sa SUS motorima. Građane Evropske unije od sledeće godine čeka dodatna taksa prilikom registracije vozila, a od 2026. godine i novi porez na vlasništvo vozila.

Iako ovih dana čitamo o suzdržanosti proizvođača automobila na temu elektrifikacije, zbog pada njihove popularnosti i najavi daljoj posvećenosti razvoju i proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2030. godine, evidentno je da će Evropa u jednu ruku u budućnosti opteretiti vlasnike vozila sa CO2 emisijom.

Evropa je jednostavno nametnula cilj stabilnog i povećanog korišćenja ekološki prihvatljivog transporta i sada je teško reći "ne" tom procesu. Rezultat tog ambicioznog cilja je stupanje na snagu zakonskog akta kojim se uvodi taksa na registraciju vozila i dodatni porez na vlasništvo za vozila koja emituju CO2, po principu "ko zagađuje, taj i plaća".

Iako su razgovori u evropskim zemljama na ovu temu aktuelni, još je prerano govoriti o detaljima. Međutim, evidentno je da Evropljane stiže novi namet, iako ministri evropskih zemalja zagovaraju rešenja koja su sa finansijske tačke najneutralnija za građane, navodi Klix.ba.

Ipak, ono što se može pročitati po relevantnijim evropskim medijima, predviđa se da će dodatna taksa, koja će se plaćati pri registraciji vozila, stupiti na snagu u prvom kvartalu 2025. godine, a dodatni porez na vlasništvo godinu dana posle.

Koji su kriterijumi koja će odrediti visinu nameta? Naime, za obračun naknade za registraciju i poreza na vlasništvo, zakonodavac će visinu nameta odrediti na osnovu euro norme i emisije CO2. Međutim, biće uveden još jedan kriterijum, a on se odnosi na masu vozila.

Poslednji kriterijum, da li opravdano ili ne, već uzima danak. U poslednje vreme svedoci smo uvođenju visokih cena za parkiranje velikih terenskih vozila.

Podsetimo, takvo rešenje je već usvojeno u Parizu. Naime, vlasnik automobila sa unutrašnjim sagorevanjem ili plug-in hibrida koji ima masu veću od 1,6 tona ili vlasnik električnog automobila težeg od 2 tone, plaća čak 18 evra za sat parkiranja u centru francuske prestonice. Ovo je trostruko veća cena od uobičajene.

Većina EU zemalja je posvećena ka ostvarenju dva klimatska cilja. Prvo, to je smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030., a drugo je cilj klimatske neutralnosti koji treba postići do 2050. godine. Cena ostvarenja tih ciljeva je već sada preskupa, a koliko će nas zelena tranzicija na kraju koštati teško je proceniti.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 6641



Komentari