
Kako navode britanski mediji, Dacia bi mogla da razmisli o organizovanju proizvodnje električnog Springa u Evropi, jer je finansijska prednost proizvodnje u Kini i uvoza sve manje očigledna.
Tek obnovljeni Spring će za sada i dalje proizvoditi Dongfeng Renault u Hubeiju u Kini, ali kompanija procenjuje mogućnost lokalne proizvodnje.
Šef prodaje i marketinga kompanije Gzavije Martinet je za britanski Autocar rekao da je proizvodnja Springa u Kini „imala smisla u to vreme“ kada je pokrenuta 2021. godine, jer je to „tamo gde je bio ekosistem“ i tako je „smanjilo rizik ulaganja“.
On je rekao da je mogućnost jeftinije proizvodnje u Kini bila ključna za pozicioniranje Springa kao najjeftinijeg električnog automobila u Evropi, ali se zapitao "koliko će se ova prednost nastaviti?".
„Sklapanje u Kini je ono što je do sada dovelo do uspeha automobila, a videćemo dokle će to biti realnost“, rekao je on. „Tržište se dosta menja: propisi takođe dolaze – plus imamo bonus u smislu podsticaja i sličnih stvari, tako da to donekle menja jednačinu, i mi moramo da se prilagodimo tome“.
Martinet je takođe naveo evoluciju evropske industrije proizvodnje baterija kao potencijalnog pokretača lokalne proizvodnje Sprimga i istakao da bi, pošto matična kompanija Renault povećava broj električnih vozila koje proizvodi u Evropi, mogla da postoji efikasnost proizvodnje od koje bi Dacia mogla imati koristi.
„Postoji komplementarnost ponuda unutar grupe, što nam omogućava da donesemo neke odluke koje imaju smisla“, rekao je on.
Martinet nije pomenuo bilo koju potencijalnu lokaciju. Dacia ima sopstvenu evropsku fabriku u Piteštiju u Rumuniji, ali još nije dala nikakve naznake o planovima da tamo proizvodi električne automobile.
Martinet dodaje: „Ne želimo da odstupimo od ovog pozicioniranja – to je ono što čini uspeh Dacije danas: da bude najbolja ponuda vrednosti u svakom segmentu u kome se takmičimo“.
U vezi elektrifikacije Sandera, Dacia neće elektrifikovati svoj najprodavaniji hečbek sve dok njegova ponuda SUS motora ne "postane problem" za kupce. To je jedan od najpristupačnijih superminija na tržištu i ostaje dostupan isključivo sa izborom motora na benzin i TNG čak i kada rivali dobijaju hibridne ili potpune EV opcije.
Martinet je rekao je da je zadržavanje SUS motora veliki faktor u pristupačnosti Sandera i kompanija ne planira da lansira hibridne ili električne varijante dok se ne uveri da postoji potražnja na tržištu.
„Sa tehničke strane, pitanje je više: da li vaši kupci danas žele da plate nekoliko hiljada evra ili nekoliko hiljada funti više za kupovinu hibrida? A odgovor je danas: ne toliko“.
Sandero deli svoju CMF-B arhitekturu sa Renault Cliom, koji je dostupan kao hibrid, ali Martinet kaže da bi ponuda istog pogonskog sklopa u Sanderu ugrozila njegovo vrednosno pozicioniranje i verovatno umanjila njegovu privlačnost.
„Donošenje izbora je najteži deo posla, ali mislim da to pokazuje da je Dacia jedan od retkih brendova u Evropi koji u stvari može da pravi neke smele izbore."
Sandero bi trebalo da bude zamenjen 2027. ili 2028. automobilom nove generacije za koji je velika verovatnoća da će doneti opciju električne energije – onu koja se zasniva na pristupačnosti, umesto da nudi veliki domet ili brzo punjenje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs