home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQE

Proizvođači automobila u Evropi se podstiču da prestanu da koriste ekrane osetljive na dodir za osnovne funkcije poput pokazivača pravca i brisača zbog negativnog uticaja na bezbednost vožnje.

Kako javlja Times, Evropski program za ocenu novih automobila (Euro NCAP) u januaru 2026. treba da uvede nova pravila koja zahtevaju da vozila koja procenjuje moraju da imaju funkcijske tipke, poluge ili dugmad da bi dobila maksimalnu ocenu od pet zvezdica za bezbednost.

Kako navodi Revija HAK, testiranje Euro NCAP-a jeste dobrovoljno, ali ga uveliko podupire nekoliko vlada Evropske unije, a kompanije poput Tesle, Volvoa, VW-a i BMW-a koriste svoje ocene od pet zvezdica da bi potencijalnim kupcima prezentovale bezbednost svojih vozila.

– Preterana upotreba ekrana osetljivih na dodir je problem u celoj industriji, pri čemu gotovo svaki proizvođač vozila premešta ključne funkcije na centralen ekrane osetljive na dodir, prisiljavajući vozače da skrenu pogled s puta te se povećava rizik od sudara – rekao je Matthew Avery, direktor Strateškog odeljenja za razvoj u Euro NCAP-u. Da bi ispunili uslove za maksimalnu ocenu nakon što nove smernice za testiranje stupe na snagu, automobili će morati da koriste dugmad ili ručice za svetla upozorenja, indikatore, brisače vetrobrana, SOS pozive i sirenu.

Euro NCAP nije obavezan, ali je važna referenca proizvođačima automobila tako da sigurno neće propustiti da prilagode svoja vozila novim pravilima. Gomilanje svih mogućih funkcija na ekranima odvlači pažnju vozačima s puta. Proizvođači automobila to predstavljaju kao tehnološki napredak, ali se u stvari radi o uštedama u proizvodnji…

Izvor: Revijahak.hr / Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 311



Komentari