
Rolls-Royce proširuje svoju fabriku u Chichesteru u Engleskoj, gde će dodati pet novih zgrada s planiranim početkom izgradnje sledeće godine.
Obično, kada proizvođač automobila proširi fabriku, to je iz jednog jednostavnog razloga: proizvodnja više automobila. Ali ovo je Rolls-Royce. Proizvodnja i prodaja više Rolls-Roycea bi potkopalo hvaljenu ekskluzivnost marke.
Dakle, ovo proširenje fabrike nije o proizvodnji više automobila, već proizvodnji skupljih automobila, što oduzima više vremena i zahteva više prostora.

Od 2020. prodaja Rolls-Roycea je porasla 17%, dostigavši rekord od 6032 automobila i SUV-a širom sveta prošle godine. Međutim, tokom tog istog vremena prosečni iznos novca koji su kupci platili za svoje automobile je porastao za 43%, s 350.000 USD u 2020. na 500.000 USD u proseku prošle godine.
Taj povećani prihod po vozilu uglavnom dolazi od složenijih i dugotrajnijih zahteva za prilagođavanje - "po narudžbini", kako to naziva Rolls-Royce. Svoje programe za luksuzno prilagođavanje naziva "Bespoke" i, za potpuno prilagođene modele, "Coachbuild".
"Ne raste nužno toliko u obimu", rekao je Martin Fritsches, predsednik Rolls-Royce Motor Cars Americas. “To očigledno nije naša fokusna tačka. Ali jasno je da naše prilagođeno područje postaje sve važnije i relevantnije. I dramatično se širi, posebno u poslednjih nekoliko godina.”
Ovo će biti prvo veće proširenje fabrike otkako je izgrađena 2003. nakon BMW-ove kupovine marke 1998. Pre toga, automobili Rolls-Royce su se proizvodili zajedno s Bentleyjem — Rolls-Royce je kupio Bentley 1931. — u fabrici Crewe, UK.
Bentley, koji je sada u vlasništvu Volkswagena, još uvek proizvodi automobile u Creweu, a ima i vlastiti program prilagođavanja. Prošle godine, gotovo tri četvrtine kupaca Bentleya je zatražilo prilagođene opcije izvan ionako poduže liste opcija marke, što je povećanje od 43% u odnosu na prethodnu godinu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Rolls-Royce