
Činilo se da je Porsche 100 posto posvećen elektrifikaciji. Nedavno predstavljeni novi Macan je isključivo na struju, a isto važi i za novu generaciju modela 718 Boxster i Cayman koja stiže vrlo skoro.
Ali pad prodaje i nezainteresovanost tradicionalnih Porscheovih kupaca za električne automobile sada tera Porsche da preispita svoje planove, piše Jutarnji.hr.
Porsche je nedavno javno istupio protiv predložene evropske zabrane motora s unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine, a sada istražuje kako bi mogao da rekonstruiše aktuelne i buduće automobile koji su dizajnirani kao električna vozila da bi u njih mogli da se ugrade benzinski ili hibridni pogonski sistemi.
Moguće je da bi Porsche obrnutim inženjeringom mogao da preradi svoje električne modele da bi mogli da prihvate SUS motore, nešto slično kao što Fiat trenutno radi sa svojim 500e. Međutim, čak i kad bi se definitivno odlučili na to, proći će godine pre nego što prerađeni model izađe na puteve, pod pretpostavkom da je uopšte finansijski isplativ.
Naime, prerada električnog modela u benzinski je izuzetno komplikovana, ne puno jednostavnija od razvoja potpuno novog modela.
Još jedno vozilo koje je Porsche zamislio kao električno vozilo, ali koje bi moglo da bude kandidat za benzinske motore je budući veliki SUV, koji će u ponudi biti smešten iznad Cayennea i biće predstavljen 2028. Taj rok i velike dimenzije novog SUV-a daju mu veće šanse da bude uspešno pretvoren u hibridni model.
"Mnogi kupci u premium i luksuznom segmentu gledaju u smeru automobila s SUS motorom i postoji jasan trend", rekao je finansijski direktor Porschea Lutz Meschke. “Osvežićemo naše automobile s SUS motorom, uključujući Panameru i Cayenne, i naravno, nastavićemo da se oslanjamo na plug-in hibride”, dodao je Meschke.
"Što se tiče naše elektrifikovane linije, veoma smo fleksibilni. Možemo da proizvodimo aute s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, plug-in hibride i električne automobile na jednoj proizvodnoj liniji u Lajpcigu,” nastavio je Meschke. “Kada je reč o istraživanju i razvoju, videćete više fleksibilnosti u narednim godinama. Razvićemo nove derivate naših električnih vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem da bismo dali pravi odgovor na zahteve kupaca.”
Porsche je svojevremeno planirao da 80 posto njihove ponude budu električna vozila do 2030. godine. Preostalih 20 posto bi činio 911, koji je dobio svoj prvi hibridni model, ali nije trebalo da dobije potpuno električni pogon sve do dubokih 2030-ih. Porsche je doživeo rani uspeh s Taycanom i podstaknut time konstruiše električni Macan i buduće 718 na struju. Ali prodaja Taycana je ove godine veoma pala uprkos predstavljanju redizajniranog modela. Pad je bio posebno velik na nekada unosnom kineskom tržištu. S druge strane prodaja 718 s benzinskim motorima je dosta porasla jer su kupci "navalili" na njih dok još postoje. Porscheova operativna dobit je pala 26,7 posto na 5,5 milijardi evra u prva tri kvartala 2024. u odnosu na isti period 2023. godine.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche
Propisi o štetnim emisijama uskoro će ‘ubiti‘ najcenjeniji Porsche
4,0 litarski atmosferski bokser motor u 911 GT3 je jedan od najboljih motora na svetu, ali, kako stvari stoje, dani su mu odbrojani. Čovek odgovoran za GT3 i njegovu još ekstremniju RS verziju, Andreas Preuninger, otkrio je da motoru GT3 preostaju još samo dve godine pre nego što će ga novi Euro 7 propisi izbaciti s tržišta.
"Mogao bi da živi večno bez donošenja propisa", rekao je Preuninger za Autocar. “Mislim da ne možemo podneti Euro 7 bez elektrifikacije ili bez turbina. Ovaj automobil možemo prodavati još dve godine, ali to zavisi o tržištima.”

Porsche je predstavio svoj prvi hibridni 911 GTS pre nekoliko meseci, ali Preuninger je rekao za da ne misli da je taj pogonski sistem pravo rešenje za GT3 uprkos tome što jeftiniji automobil čini potencijalno bržim od GT3.
“Sam pogonski sistem modela GTS je pravi pristup za uvođenje elektrifikacije u sportski automobil, ali postoji razlog zašto ga ne koristimo na GT3,” rekao je šef Porsche GT odeljenja. “Morali bi da upotrebimo PDK II, menjač koji imamo u standardnoj Carreri, koji je više od 20 kg teži od našeg Sport PDK menjača.”
Preuningerov tim je već bio prisiljen da malo priguši 4,0 litarski motor za redizajnirani 992.2 GT3 koji je predstavljen ovog meseca. Iako motor ima istih 510 KS kao i pre i još uvek se vrti do 9.000 o/min, obrtni moment je neznatno smanjen sa 470 na 450 Nm. Kraći prenos prikriva taj minus tako da redizajnirani model ubrzava jednako brzo kao i model koji zamenjuje.
Nema sugestija da će se GT3 ugasiti nakon 2026., ali čini se da će budući GT3 dobiti sasvim drugu vrstu motora. Kupcima se to sigurno neće previše svideti.
Izvor: Jutarnji.hr / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche