
Španski brend je već pokazao da može da proda pristupačne električne automobile. Razlog zašto Seat ne ulaže u električne automobile nema nikakve veze s prodajnom cenom. Sve oči su uprte u marku Cupra.
Jedna od očiglednih nepoznanica i pitanja jeste zašto je Seat odustao od električnih automobila? Oklevanje brenda da pređe na elektrifikaciju na najvišem nivou je izazvalo mnoge kontroverze, špekulacije i glasine, navodi Klix.ba.
Seat se fokusira na termalne SUS i hibridne automobile, što je mapa puta koja će u bliskoj budućnosti morati da bude revidirana ako se želi izbeći nestanak brenda.
Nema sumnje da će se pre ili kasnije morati da se odluče za prelazak na električne automobile. Pogotovo ako uzmemo u obzir budućnost u koju nas vode evropske vlasti. Činjenica da standardni automobil ima "rok trajanja" u Evropi nije dobra stvar za one kompanije koje poslovanje baziraju na standardnim automobilima poput Seata.
Vejn Grifits, izvršni direktor Seata i Cupre, otvoreno je izjavio u nedavnom intervjuu da bi električni Seat danas bio preskup da bi bio komercijalno održiv. Španska marka se poslednjih godina suočila s dugom listom glasina o budućnosti kompanije, pogotovo s nezaustavljivim usponom Cupre. Izuzetan rast koji Cupra doživljava u Evropi je bio odlučujući u tome što je ovu mladu marku učinilo preferiranim brendom za Volkswagen Grupu, pogotovo ako uzmemo u obzir brojne probleme kroz koje prolazi nemački automobilski konglomerat.
U ovoj novoj paradigmi u kojoj Seat i Cupra moraju da nauče da koegzistiraju, jasno je da je uloga Seata da učvrsti svoju novu poziciju kompanije koja proizvodi konvencionalne automobile po pristupačnoj ceni, dok Cupra ima prioritet kada je u pitanju razvoj baterijskih vozila. I upravo ovde se otkriva pravi razlog zašto Seat pod "ručnom" drži električne automobile. Cupra trenutno ima prioritet i to će tako ostati i dalje.

Seat je već imao pristupačan električni automobil, koji je bio relativno uspešan. Reč je naravno o malom modelu Mii Electric u A segmentu. Električni Seat Mii je stigao u evropske salone s ciljem da postane jedan od najpristupačnijih električnih automobila.
U svojoj vrhunskoj verziji, sa gotovo svim dostupnim opcijama, imao je maloprodajnu cenu ispod 22.500 evra bez promocija, popusta ili pomoći države. I što je bilo jednako važno, imao je pouzdane performanse za svakodnevno korišćenje. Sa litijum-jonskom baterijom od 32,3 kWh (neto kapacitet) i motorom od 83 KS, Mii je imao domet od skoro 260 kilometara prema WLTP ciklusu.
Isporuke Mii electric su počele s prvim mesecima 2020. godine. Nažalost, imao je prolaznu pojavu na tržištu. Potražnja je daleko premašila proizvodne kapacitete Volkswagen grupe, koja je bila prisiljena da daje prednost klonovima kao što su Volkswagen e-up! i Škoda Citigo iV. Uprkos činjenici da je na tehničkom nivou to bilo isto vozilo, na većini EU tržišta popularniji su bili modeli Volkswagena i Škode.
Međutim, pre ili kasnije, Seat će morati da u svoju ponudu ponovo uključi potpuno električna vozila. Iako se očekivalo da Seat već lansira jeftini električni automobil na tržište, to će nažalost morati da sačeka još neko vreme. Španci očekuju zeleno svetlo onog dana kada Cupra prestane da dobija veliku pažnju vrha Volkswagen Grupe.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Seat