
Porsche možda nije u problemima kao neki drugi proizvođači automobila, ali trenutno im ne ide idealno. Kompanija koja je svoju reputaciju izgradila na sportskim automobilima, procvetala je širenjem na SUV vozila i luksuzne limuzine. Porsche je u proteklih 15 godina uspešno ušao u nove segmente i predstavio nove modele i motore koji su pre nekoliko decenija bili nezamislivi.
Globalna prodaja im je porasla za čak 300 posto između 2009. i 2023. godine.
Velika prodaja i zarada su omogućili Porscheu da se ozbiljno baci u posao s električnim automobilima. Porsche Taycan je danas jedan od najprodavanijih luksuznih električnih automobila i dobar primer kako elektrifikacija ne mora da naškodi imidžu marke sportskih automobila. Međutim, sada se pojavljuju novi problemi, navodi Jutarnji.hr.
Prošle godine je Porsche postavio novi godišnji prodajni rekord s 320.200 prodatih automobila širom sveta nakon 16 uzastopnih godina rasta (izuzev tokom pandemije COVID-a 2020.). Čini se da se taj niz bliži kraju. Podaci pokazuju da su globalne isporuke između januara i septembra iznosile 226.000 automobila, što je smanjenje od gotovo 7 posto u poređenju s istim periodom 2023. godine.
Prema Porscheovom izveštaju, glavni razlog pada je manja potražnja u Kini, koja je pala za 29 posto. Što se tiče modela, Porsche Taycan trpi nagli pad prodaje zbog pada interesa kupaca za električna vozila u Evropi i SAD-u. Taycan se takođe suočava sa sve većom konkurencijom u Kini, daleko najvećem svetskom tržištu električnih automobila.

Drugi problem za Porsche je Macan. Dolaskom druge generacije koja se nudi samo kao električni auto Porscheov bestseler ne može da ponovi rezultate svog prethodnika. Porsche je već eliminisao prvu generaciju Macana s nekih ključnih tržišta kako bi se fokusirao isključivo na novi model. Benzinski Macan se više ne nudi u Nemačkoj, Francuskoj, Holandiji, Španiji i Austriji.
Novi Macan u proseku košta 22 posto više od prethodne generacije.
Povećanje je uglavnom posledica promene pogonskog sklopa, sa SUS-a na električni. Situaciju pogoršavaju rastuće negativno raspoloženje prema električnim vozilima u Evropi. Ukratko, brojke pokazuju da Porsche više ne raste uglavnom zbog svojih električnih modela i slabije potražnje za njima.
Ostaje da se vidi da li će se sve ovo odraziti i na zaradu. Naime, poslednje godine su nam pokazale da manja prodaja uglavnom ne znači manju zaradu, a razlog za to je veliko povećanje cena i profitnih marži proizvođača automobila. Prodavati manje, a skuplje pokazalo se kao dobitna kombinacija za mnoge proizvođače, pogotovo kada su u pitanju električni automobili.
Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche