Kineska agencija je napravila bezbednosne testove nekoliko evropskih luksuznih modela, uključujući Mercedes-Maybach S-klasu i Range Rover, proglašavajući ove modele nesigurnima. Ako je Maybach bio vredan ove ocene samo u jednom poglavlju, onda je i Range Rover imao konačnu ukupnu ocenu kao osrednju, zbog impresivno loših performansi.
Kako navodi Revija HAK, ispitivanja organizuje i sprovodi Institut za nadzor i inspekciju kvaliteta proizvoda iz Pekinga, delegirana državna organizacija s nekoliko bezbednosnih ovlašćenja, kao što se može zaključiti iz imena. Primenjeni standardi su uglavnom preuzeti iz američkog instituta IIHS, kako u formuli testova, tako i u primenjenim brzinama, čak su izraženi u miljama, iako Kina koristi metrički sistem i bilo bi logičnije izraziti ih u kilometrima ako su rezultati ovih testova namenjeni domaćoj javnosti. Posebno je zanimljiva činjenica da se testovi organizuju na inicijativu i po narudžbini kineskog automobilskog sajta, nazvanog DCar, koji je osnovala filijala kompanije ByteDance, koja je vlasnik TikToka.
Kinezi ističu da kupuju nekoliko primeraka svakog testiranog modela od trgovaca u zemlji kao obični kupci, računajući na činjenicu da će testirati automobile namenjene prodaji, a ne automobile koje na testiranje isporučuju proizvođači. Osim uobičajenih testova s 40% frontalnog udara s barijerom, trenutni kineski testovi sadrže i veoma zanimljiv scenario u kojem automobili udaraju u prikolicu kamiona sa samo 30% prednje širine, a prikolica je opremljena sigurnosnom šipkom, postavljenom 50 cm iznad tla. Ovaj scenario je sigurno jedan od najzahtevnijih za automobile. U poslednje dve nedelje stalno se objavljuju rezultati nekoliko testova sa zapadnjačkim automobilima, uključujući i neke s dobrim rezultatima, poput Mercedesa G-klase, automobila koji je dobro izdržao različite scenarije i dobio dobru ili prihvatljivu ocenu u svim poglavljima.
Na suprotnom polu su dva neočekivana modela – Mercedes-Maybach S-klasa S580 i Range Rover. Mercedes-Maybach je pružio dobru zaštitu od uobičajenog frontalnog sudara, ali pri sudaru s prikolicom kamiona (35 milja na sat) imao je loš rezultat. Prilikom sudara s tom prikolicom, Mercedes-Maybach je imao deformaciju prednjeg stuba, koji je dostigao područje glave suvozača, vazdušna zavesa na strani udara nije se otvorila. Sve u svemu, automobil je dobio ocenu loše na ovom testu, ali zbog dobrih performansi u drugim testovima, uključujući ponovljeni udar pozadi, ukupna ocena je bila dobra.
U Range Roveru, međutim, situacija je bila mnogo ozbiljnija. Nakon udara automobila s prikolicom kamiona, vazdušni jastuci su se aktivirali, ali je suvozačev jastuk iskočio s armaturne ploče preko vetrobranskog stakla, ostavljajući suvozača bez zaštite! Hitni poziv takođe je bio neispravan, a pri ponovljenom zadnjem udaru konstrukcija se toliko deformisala da zadnja vrata više nisu mogla da se otvore. Dalje, pri normalnom frontalnom udaru Range Rovera, vazdušne zavese se nisu aktivirale. Ukupna konačna ocena dodeljena Range Roveru je bila “osrednja”.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: DCar Studio/YouTube