Volkswagen je u svojoj fabrici u Volfsburgu (Nemačka) i zvanično startovao sa serijskom proizvodnjom novog SUV modela Tayron.
Prvi primerak Tayrona je inače bio u Ultra Violet Metallic boji i sa 2,0 litarskim TDI motorom.
Tayron dolazi sa pet ili opciono sedam sedišta, a pozicioniran je između Touarega (premium klasa) i Tiguana (srednja klasa).
U Tayronu u verziji sa dva reda sedišta pet putnika može da uživa, sa do 885 litara prtljažnog prostora za putovanje na odmor.
Uskoro će biti dostupno ukupno sedam efikasnih pogonskih sistema. Asortiman uključuje i dva plug-in hibridna električna vozila sledeće generacije (eHybrid). Mogu da postignu električni domet od preko 100 km i duga putovanja sa do 850 km između dva stajanja za punjenje goriva. Pored toga, sa mogućnošću vuče do 2,5 tone, Tayron je elegantno, ali dobro opremljeno vučno vozilo za prikolice svih oblika i veličina.
Tayron je dugačak 4770 milimetara, što ga čini 231 milimetar dužim od Tiguana. Da bi se stvorio prostor za treći red sedišta, međuosovinsko rastojanje je produženo za 114 milimetara na 2791 milimetar. Širina je 1852 milimetra, a visina 1660 milimetara. Njegov tovarni prostor varira u zavisnosti od konfiguracije sedišta. U verziji sa tri reda, dobijate 345 litara iza poslednjeg reda. Model sa dva reda pruža izdašnijih 885 litara. Ako preklopite drugi red, tovarni prostor se značajno povećava na 2090 litara u modelu sa dva reda i 1905 litara u verziji sa tri reda. Međutim, izbor hibridnog modela malo smanjuje tovarni prostor zbog veličine baterije. Nudi 705 litara sa podignutim sedištima i 1915 litara kada su preklopljena. Hibridna verzija je dostupna samo sa dva reda sedišta, pružajući efikasniju, ali nešto manje prostranu opciju.
Nakon lansiranja svih verzija sa blagim hibridnim pogonom (eTSI), Volkswagen će takođe ponuditi Tayron sa dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva benzinska turbo motora (TSI) i dva turbo dizel motora (TDI). Svi pogonski sistemi su povezani sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (DSG). Čak i početni eTSI motor sa snagom od 110 kW (150 KS) je visokotehnološki pogonski sistem (blagi hibrid sa tehnologijom od 48 V). Međutim, prednosti električnog i benzinskog pogona kombinovane su u dva inovativna plug-in hibridna modela. Isporučuju sistemsku snagu od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). Zahvaljujući bateriji od 19,7 kWh (neto), oba Tayron eHybrida mogu postići električni domet od preko 100 km. Njihove baterije se mogu puniti do 11 kW na AC zidnoj kutiji ili stanici za punjenje i sa do 50 kW na DC stanicama za brzo punjenje.
Najjači TDI sa 142 kW (193 KS) je takođe veoma efikasan i standardno je uparen sa 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Svi Tayron 4MOTION modeli su dizajnirani za maksimalnu težinu prikolice do 2.500 kg.
Početna verzija je 110 kW/150 KS eTSI u paketu Life, koji je u Nemačkoj dostupan od 45.475 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs