
Nemački proizvođač automobila BMW je 2024. prodao 2,45 miliona automobila, što je četiri posto manje nego godinu pre.
Potražnja je bila posebno slaba u Kini, a BMW je u drugoj polovini godine takođe bio pogođen privremenim prekidima snabdevanja, koji su bili izazvani problemima s kočionim sistemom.
Pod markom BMW je prodato 2,2 miliona automobila, što je 2,3 posto manje nego prethodne godine (od toga BMW M odeljenje je prodalo rekordnih 206.582 automobila).
Osim istoimenog brenda, BMW grupaciju čine i Mini i Rolls-Royce. Pod markom Mini prodato je 245.000 automobila, što je 17 posto manje nego godinu pre, a pod markom Rolls-Royce 5712 automobila, što predstavlja pad od 5,3 posto.
Najveći pad prodaje zabeležen je u Kini, gde je isporučeno 715.000 automobila odnosno 13 posto manje nego prethodne godine. U Kini, koja im je nekada bila unosno tržište, probleme su imali i drugi nemački proizvođači automobila. Kineski konkurenti poboljšali su svoju ponudu i postaju sve konkurentniji, a zbog niskog privrednog rasta u Kini je smanjena i potražnja za stranim automobilima.
BMW je malo povećao broj isporuka u SAD-u i Evropi. Proizvođač je takođe zabeležio veći rast prodaje električnih vozila nego mnogi njegovi nemački konkurenti, koji se bore za ostvarivanje profita na tržištu električnih vozila.
BMW je zabeležio rast od 13,7% u prodaji električnih vozila, prodavši 427.000 u 2024. godini. Šef prodaje Jochen Goller je izrazio uverenje da će se taj rast nastaviti i ove godine.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW
BMW ostao najprodavaniji premium brend
BMW je zadržao titulu najprodavanijeg premium brenda automobila u 2024. godini.
Prema izveštaju o prodaji za prošlu godinu, bavarski brend je prodao više od 2,2 miliona novih automobila. Međutim, ovaj rezultat predstavlja pad od 2,3 posto u odnosu na nivo zabeležen u 2023. godini. Ipak, taj pad je manji nego kod rivala.
Sve u svemu, bavarski proizvođač je još jednom uspeo da nadmaši svoje glavne rivale u prodaji. Sledeći na listi je Mercedes-Benz, sa 1,98 miliona prodatih novih automobila na svetskom tržištu. U slučaju brenda sa sedištem u Štutgartu, govorimo o padu prodaje od tri posto u odnosu na 2023. godinu.

Konačno, od tri nemačka premium proizvođača, Audi je ponovo na trećem mestu. Brend sa sedištem u Ingolstadtu prodao je 1,67 miliona novih automobila širom sveta i takođe je doživeo pad. Naime, prodaja Audija pala je za 11,8 posto u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

Što se tiče prodaje električnih automobila, BMW je u tom pogledu takođe očigledan pobednik.
Prošle godine Bavarci su prodali 368.523 baterijskih vozila, što je povećanje od 11,6 posto u odnosu na 2023. godinu. Mercedes-Benz je prodao 185.100 električnih automobila, odnosno 23 posto manje, dok je Audi isporučio 164.000 vozila na struju, što je pad od 83 posto u odnosu na 2023. godinu.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes / Audi