home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X3

Nemački proizvođač automobila BMW je 2024. prodao 2,45 miliona automobila, što je četiri posto manje nego godinu pre.

Potražnja je bila posebno slaba u Kini, a BMW je u drugoj polovini godine takođe bio pogođen privremenim prekidima snabdevanja, koji su bili izazvani problemima s kočionim sistemom.

Pod markom BMW je prodato 2,2 miliona automobila, što je 2,3 posto manje nego prethodne godine (od toga BMW M odeljenje je prodalo rekordnih 206.582 automobila).

Osim istoimenog brenda, BMW grupaciju čine i Mini i Rolls-Royce. Pod markom Mini prodato je 245.000 automobila, što je 17 posto manje nego godinu pre, a pod markom Rolls-Royce 5712 automobila, što predstavlja pad od 5,3 posto.

Najveći pad prodaje zabeležen je u Kini, gde je isporučeno 715.000 automobila odnosno 13 posto manje nego prethodne godine. U Kini, koja im je nekada bila unosno tržište, probleme su imali i drugi nemački proizvođači automobila. Kineski konkurenti poboljšali su svoju ponudu i postaju sve konkurentniji, a zbog niskog privrednog rasta u Kini je smanjena i potražnja za stranim automobilima.

BMW je malo povećao broj isporuka u SAD-u i Evropi. Proizvođač je takođe zabeležio veći rast prodaje električnih vozila nego mnogi njegovi nemački konkurenti, koji se bore za ostvarivanje profita na tržištu električnih vozila.

BMW je zabeležio rast od 13,7% u prodaji električnih vozila, prodavši 427.000 u 2024. godini. Šef prodaje Jochen Goller je izrazio uverenje da će se taj rast nastaviti i ove godine.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW

BMW ostao najprodavaniji premium brend

BMW je zadržao titulu najprodavanijeg premium brenda automobila u 2024. godini.

Prema izveštaju o prodaji za prošlu godinu, bavarski brend je prodao više od 2,2 miliona novih automobila. Međutim, ovaj rezultat predstavlja pad od 2,3 posto u odnosu na nivo zabeležen u 2023. godini. Ipak, taj pad je manji nego kod rivala.

Sve u svemu, bavarski proizvođač je još jednom uspeo da nadmaši svoje glavne rivale u prodaji. Sledeći na listi je Mercedes-Benz, sa 1,98 miliona prodatih novih automobila na svetskom tržištu. U slučaju brenda sa sedištem u Štutgartu, govorimo o padu prodaje od tri posto u odnosu na 2023. godinu.

Mercedes EQA

Konačno, od tri nemačka premium proizvođača, Audi je ponovo na trećem mestu. Brend sa sedištem u Ingolstadtu prodao je 1,67 miliona novih automobila širom sveta i takođe je doživeo pad. Naime, prodaja Audija pala je za 11,8 posto u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

Audi SQ6 e-tron

Što se tiče prodaje električnih automobila, BMW je u tom pogledu takođe očigledan pobednik.

Prošle godine Bavarci su prodali 368.523 baterijskih vozila, što je povećanje od 11,6 posto u odnosu na 2023. godinu. Mercedes-Benz je prodao 185.100 električnih automobila, odnosno 23 posto manje, dok je Audi isporučio 164.000 vozila na struju, što je pad od 83 posto u odnosu na 2023. godinu.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes / Audi



čitanja : 249



Komentari