
Alfa Romeo SZ, model poznat i pod nadimkom "Il Mostro", što na italijanskom jeziku znači "Monstrum", uvek je bio polarizirajući automobil. Poznat je po svom nekonvencionalnom izgledu i izuzetno oštrom upravljanju, a razvijen je u saradnji s kompanijom Zagato te je bio u ograničenoj proizvodnji.
Automobil pokreće Alfin legendarni 3,0 litarski Busso V6 motor, koji se smatra jednim od najboljih V6 motora u istoriji. Proizvedeno je tek nešto više od 1.000 primeraka modela, tako da je SZ veoma redak, čime je osigurao status veoma traženog automobila među kolekcionarima.

Primerak na fotografijama je još ređi, jer je reč o modelu SZ Trofeo. Alfa je napravila verziju modela SZ za trkačku seriju, a ovaj primerak je proizveden uoči Velike nagrade Monaka 1993. godine i korišćen je kao vozilo za podršku tokom ove trke Formule 1. Kasnije se takmičio na nekoliko trka u italijanskoj Supercar GT seriji 1993. godine, navodi Klix.ba.
Nakon trkačke karijere, automobil je završio u rukama italijanskog F1 vozača koji se takmičio u nekoliko sezona, ali nikad nije stigao do pobede. To je Andrea de Adamich, koji je nakon kupovine često koristio automobil u periodu od 10 godina. Kasnije ga je prodao holandskom kolekcionaru, koji ga je registrovao za drumsku upotrebu u Nemačkoj.

Automobil još uvek odlikuje originalna crveno-bela trkačka grafika, a prešao je manje od 22.000 kilometara. S obzirom na godine i istoriju, koja uključuje nastupe na stazama Spa-Francorchamps, Mugello i Red Bull Ring, to je iznenađujuće mala kilometraža.
Ono što razlikuje Trofeo od standardnog modela SZ su oznake, prepoznatljive 16-inčne OZ Racing felne, spartanska unutrašnjost bez originalne armaturne ploče koja je zamenjena osnovnim elementima, a tu su i dve kadice.
U istoriji ovog automobila piše da ga je jednom na Red Bull Ringu u Spielbergu u Austriji vozio legendarni reli vozač i dvostruki šampion WRC-a Walter Rohrl.
Automobil se prodaje u Nemačkoj po ceni od 185.000 evra.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com