home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 5 E-Tech

Kako bi se do 2030. godine postigli ciljevi Evropske unije u smanjenju emisija CO₂, nužno je ubrzati proces elektrifikacije velikih korporativnih voznih parkova. U tom kontekstu, Evropska komisija planira uvođenje Zakona o elektrifikaciji voznih parkova, dok će Ursula fon der Lajen, predsednica Evropske komisije, 5. marta predstaviti svoj Akcioni plan za automobilsku industriju.

Organizacija Transport&Environment (T&E) iznela je analizu koja pokazuje da bi pomenuti Zakon mogao da obezbedi potražnju za više od dva miliona električnih automobila do 2030. godine, što predstavlja polovinu potrebne prodaje za ispunjenje obaveza postavljenih ciljevima za smanjenje emisija CO₂ i izbegavanje plaćanja kazni.

Pored toga, organizacija T&E pozvala je Evropsku uniju da uvede obavezu da svi vozni parkovi sa više od 100 vozila, od 2030. godine, kupuju isključivo električna vozila. Ovo bi posebno koristilo evropskim proizvođačima automobila, s obzirom na to da se 62 odsto njihove ukupne prodaje odnosi na korporativno tržište.

U januaru ove godine, Evropska komisija pokrenula je i dijalog o budućnosti evropske automobilske industrije, sa ciljem da se odgovori na ključne izazove sa kojima se suočava sektor, kao i da se obezbedi njegov dalji uspešan razvoj. Kako se navodi na sajtu T&E, ovaj proces rezultiraće pomenutim Akcionim planom za automobilsku industriju.

Novi Zakon Evropske unije, takođe, bi uvođenjem obaveznih ciljeva elektrifikacije za velike vozne parkove direktno podstakao ulaganja evropskih proizvođača u elektrifikaciju, a istovremeno omogućio gotovo sedam miliona povoljnijih polovnih električnih vozila na tržištu do 2035. godine. Time bi se olakšala kupovina za privatne kupce, budući da gotovo osam od 10 građana u Evropi kupuje automobile na tržištu polovnih vozila.

Na kraju, organizacija T&E poziva Evropsku komisiju da usvoji i inicijativu za ekološko ocenjivanje (EU eco-score), slično francuskom ekobonusu, koja bi nagrađivala proizvodnju niskougljeničnih električnih vozila od čistih materijala. Na taj način bi električna vozila proizvedena u Evropskoj uniji imala bolju ocenu.

Izvor: Energetski portal

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 204



Komentari