home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cupra Tavascan
 
Od alarma pre tri meseca do izdavanja poslednjeg upozorenja, Vejn Grifits, izvršni direktor Seata i Cupre, upozorava da će, ako EU ne snizi carine pre kraja marta, španski brendovi morati da otpuste 1.500 radnika u Španiji.

Trenutni trgovački rat u automobilskoj industriji preti da ozbiljno poremeti ovaj sektor, navodi Klix.ba.

Dolazak jeftinih kineskih proizvoda, dodatne carine od strane Evropske unije i uspon Donalda Trampa na mesto predsjednika Sjedinjenih Država, povezan s velikim brojem protekcionističkih mera koje mogu naškoditi i stranim proizvođačima, pretvorili su ovaj sektor u pravo bure baruta.

Naravno, uz sve ovo, postoji industrija koja još nije pronašla konačno rešenje za mobilnost, ugušena propisima o zagađivanju i promenom u proizvodnji pogonskih sistema koji takođe ne dobijaju dovoljnu komercijalnu podršku da bi proizvodni sistemi bili profitabilni. Koktel je, dakle, jako protresen i serviran, a to je tek početak.

Radi se o tome da je cela automobilska industrija u opasnosti, pa tako i Seat. Prvo zbog spuštanja granice CO2 što bi moglo da ugrozi sposobnost Seata da ispuni evropske ciljeve smanjenja štetnih gasova, jer će morati da se suoči s kaznama, a drugo zbog nametanja carina od strane Evropske unije na električna vozila proizvedena u Kini - poput Cupre Tavascan.

Upozorenje je više nego alarmantno. Ako je Cupra u opasnosti i Seat je u opasnosti. Nove mere za podsticanje kupovine električnih automobila, direktno provociraju povlačenje Tavascana s tržišta, a to znači da kompanija neće ispuniti svoje ciljeve u pogledu emisije štetnih gasova. Proizvodnja Cupre Tavascan, na primer, nije isplativa s dodatnim tarifama koje je Brisel nametnuo u oktobru, čak otvarajući vrata njegovoj eliminaciji iz kataloga španske marke.

Dodatna tarifa od 20,7 posto na Tavascan koštaće Volkswagen stotine miliona evra ove godine, zbog čega je šef španskih marki zatražio da se carina smanji i postavi što je moguće bliže 10 posto, što je stopa koja je prvobitno postojala. Osim toga, Grifits uverava da nije isključio podnošenje tužbe pred Sudom pravde Evropske unije.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Cupra



čitanja : 261



Komentari