
Bila je ovo naporna nedelja za Porsche. Pored najave planova u vezi s razvojem novog benzinski pogonjenog SUV-a koji bi trebalo da zameni Macan, kompanija je takođe izrazila svoje dugoročno posvećivanje konvencionalnom pogonu.
Šef kompanije, Oliver Blume, obelodanio je tokom godišnje konferencije za medije da će Cayenne i Panamera zadržati benzinske pogonske sklopove u narednoj dekadi. U Cufenhauzenu kažu da će se razvoj oba modela nastaviti.

Dok je Panamera nedavno ušla u novu generaciju, Cayenne je s nama u trenutnoj formi od 2017. Luksuzni SUV, sada u svojoj trećoj iteraciji, prošao je kroz sveobuhvatnu restilizaciju 2023. Ne moramo da se plašimo smanjenja radne zapremine, jer je Porsche već saopštio da će Cayenne u ponudi zadržati V8 i nakon isteka ove decenije. Isti recept bi trebalo da bude primenjen na Panameru, s tim što će oba modela zadržati V6 jedinice u niže pozicioniranim verzijama. „Plug-in“ hibridi će ostati u igri i pružiće duži domet na čisto električni pogon.

Zašto Porsche menja strategiju i produžava život motora SUS? Odgovor je jednostavan, a on se odnosi na neodrživost preambicioznih EV planova. Tokom pres konferencije, šef Porschea je priznao da je nerealan plan da se do 80 odsto prodaje odnosi na elektromobile do kraja dekade. Prošle godine, samo 12,7 automobila koje je Porsche isporučio nisu imali motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Ako bude odobren, novi SUV o kojem smo već pisali, biće lansiran neposredno pre 2030., što znači da će Porsche imati četiri benzinska modela u prodaji sledeće dekade, uključujući 911-icu. Dalja ulaganja u konvencionalni portfolio neće ometati uvođenje novih električnih modela.
Čisto električni Cayenne će debitovati kasnije u toku ove godine, a nakon njega će uslediti 718 Boxster/Cayman u električnim izdanjima. Veliki SUV s tri reda sedišta i čisto električnim pogonom takođe pristiže u toku ove dekade.
Porsche godinama govori da će 911 biti poslednji model kompanije koji će u ponudi imati motore s unutrašnjim sagorevanjem, tako da je njegova budućnost osigurana. Marka iz Cufenhauzena nade polaže u sintetička goriva, koja će u životu održati kultni sportski model. Čak, Porshe je uzeo stvari u svoje ruke, započevši proizvodnju eFuel goriva u Punta Arenas fabrici u Čileu, gde je prvi 911 napunio gotovo ugljenično neutralnim gorivom krajem 2022. eFuel se pravi od vode i ugljen-dioksida uz pomoć električne energije dobijene iz vetra.
Izvor: Automotoshow.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche