home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bentley Continental GT
 
2024. je bila godina promena u Bentleyu, jer se kompanija oprostila od svog kultnog W12 motora.

Kao deo promena, Bentley je zamenio W12 novim plug-in hibridnim pogonom koji se sastoji od twin-turbo 4,0 litarskog V8 motora, električnog motora i baterije od 25,9 kWh. Ovo daje varijantama Speed i Mulliner kombinovanu snagu od 575 kW/782 KS i 1000 Nm obrtnog momenta.

Bentley je nagovestio da su pristupačnije varijante na horizontu. Iako je kompanija bila zatvorena u vezi sa detaljima, potvrdili su da će „derivati sa manje snage“ Flying Spura i Continentala GT stići tokom 2025. Malo se zna o njima u ovom trenutku, ali zvuči kao da će koristiti slabiju verziju plug-in hibridnog pogona, navodi Carscoops.

Električni model bi trebalo da bude lansiran 2027. godine, a kompanija ga je ranije opisala kao „prvi pravi luksuzni urbani SUV na svetu“. Krosover je deo plana kompanije Beyond100+, koji predviđa da proizvođač automobila pređe samo na električni pogon do 2035. Taj datum je već jednom pomeren, ali možemo očekivati „novi hibridni ili električni model svake godine u narednoj deceniji“.

Dok Bentley gleda u budućnost, prošla godina nije bila sjajna jer su prihodi pali za 10% na 2,6 milijardi evra. Njihov operativni profit je takođe opao za 37% na 373 miliona evra.

Uprkos razočaravajućem rezultatu, Bentley navodi da 70 odsto kupaca bira opciju Mulliner po meri. Zahvaljujući potražnji za personalizacijom, kompanija sada ima najveći prihod po automobilu ikada. Međutim, to nije od velike pomoći kada globalna prodaja opadne 21,5% na 10.600 jedinica.

Bentley očekuje da i 2025. bude izazovna zbog „teških uslova na globalnom tržištu i političkog i ekonomskog okruženja“.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 175



Komentari