home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR Corolla
 
Novonajavljene američke carine na uvoz automobila uzdrmale su azijske proizvođače automobila.

Američki predsednik Donald Tramp je najavio sveobuhvatne carine od 25% na automobile koji "nisu proizvedeni u SAD-u", što je šokiralo globalne proizvođače automobila.

Deonice Toyote su pale za 9,4% u tri sesije nakon objave, dok je Nissan pao za 9,3%. Južnokorejski Hyundai izgubio je 11,2 posto.

Japanski proizvođači automobila su posebno u teškoj situaciji, a Toyota će verovatno biti najteže pogođena zbog velike prodaje u SAD-u, kaže Vivek Vaidya, šef globalnih klijenata za mobilnost u istraživačkoj firmi Frost & Sullivan.

Prema američkom tržištu automobila Carpro, azijski proizvođači automobila su činili šest od osam najvećih proizvođača automobila u SAD-u po obimu prodaje u 2024. godini. Toyota je zauzela prvo mesto s 1,98 miliona prodatih vozila tokom godine, pobedivši domaće teškaše Ford i Chevrolet.

Japanska Honda i Nissan su na četvrtom i petom mestu, dok su južnokorejske marke Hyundai i Kia zauzele sledeća dva mesta. Subaru je bio osmi.

Najnoviji finansijski izveštaji firmi otkrivaju da veliki deo svojih prihoda ostvaruju iz Severne Amerike, što znači da je malo verovatno da će bilo kakav uticaj carina biti lako nadoknađen.

Prema Reutersu, SAD je 2024. uvezao automobilske proizvode u vrednosti od 474 milijarde dolara, uključujući putničke automobile u vrednosti od 220 milijardi dolara.

Izveštaj S&P Global Mobility od 27. marta otkriva da je Južna Koreja bila drugi najveći izvoznik automobila u SAD u 2024. s 1,4 miliona isporučenih vozila, iza Meksika s 2,5 miliona, dok je Japan izvezao 1,3 miliona.

"Ukratko, SAD je nezamenjivo tržište za azijske proizvođače automobila. Tržišni lideri iz Japana i Koreje bili bi pod velikim uticajem ove [tarifne] najave", rekao je Vaidya.

Čak i da proizvođači automobila žele da prebace proizvodnju u SAD da bi izbegli carine, preseljenje fabrika nije "predlog preko noći" i odneće milijarde dolara, rekao je Joe McCabe, predsednik i izvršni direktor AutoForecast Solutionsa.

Richard Kaye, šef portfelja u grupi za upravljanje imovinom Comgest, rekao je za CNBC da iako teškaši poput Toyote i Nissana imaju veliki proizvodni pogon u SAD-u, neće moći dovoljno da ga povećaju da nadoknade carine.

Ali Kaye ima nešto drugačiji pogled od Frosta i Vaidye. Rekao je da je Toyota kao najveći igrač verovatno u najboljoj poziciji da izdrži carine. "Ali ne postoji način na koji mogu podneti ovaj uticaj bez efekta na krajnji rezultat. Boleće", dodao je on.

On identifikuje svetlu tačku u azijskom prostoru proizvođača automobila — japanski proizvođač automobila Suzuki.

Kaye ističe da je kompanija, koja ne prodaje automobile u SAD-u, videla da su njene deonice prošle bolje. Suzuki je od ponedeljka zabeležio rast od preko 1% od početka godine, u poređenju sa 16,45% za Toyotu i gotovo 21% pada za Nissan. Hyundai i Kia su zabeležili gubitke od gotovo 7%, odnosno 8%.

Budući da Suzuki ne prodaje automobile u SAD-u, uticaj tarifa na kompaniju je "ravan nuli", rekao je Kaye.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 238



Komentari