home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Atto 2 DM-i
 
Kineski proizvođač BYD je proširio svoju ponudu modelom Atto 2 DM-i, kompaktnim SUV-om koji u ovaj segment uvodi naprednu tehnologiju Super Hybrid DM (Dual Mode). Ova tehnologija, već dokazana u modelima Seal U DM-i i Seal 6 DM-i, kombinuje iskustvo vožnje električnog automobila s velikim dometom, redefinišući standarde u klasi.

Kako navodi Autonet.hr, ključne komponente sistema uključuju dva električna motora s integrisanim kontrolerom, Blade bateriju te 1,5 litarski benzinski motor Xiaoyun s termičkom efikasnošću od 43,04%, razvijen posebno za ovu funkciju. Super Hybrid DM funkcioniše u dva načina rada – isključivo električnom (EV) ili hibridnom (HEV). U HEV načinu rada, vozilo većinu vremena koristi električni pogon, dok benzinski motor primarno služi za punjenje baterije i napajanje električnog motora.

BYD Atto 2 DM-i

Sistem inteligentno prelazi u paralelni hibridni način rada (benzinski motor i električni motor zajedno pokreću točkove) samo kada je potrebna veća snaga. Zahvaljujući inteligentnom nadzoru sistema ("i" iz naziva DM-i), postiže se mešovita potrošnja goriva od samo 1,8 l/100 km i ukupan domet do 1000 km s punom baterijom i rezervoarom goriva. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,5 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.

Prednosti tehnologije Super Hybrid DM su u kombinovanju električnog i benzinskog pogona, pa je model uporediv s hibridima u pogledu efiaksnosti čak i kada je baterija gotovo ispražnjena, a bolji je od njih u pogledu snage, performansi i kombinovanog dometa.

BYD Atto 2 DM-i

Dimenzije i oprema

Dimenzijama od 4330 mm dužine, 1830 mm širine i 1675 mm visine, uz relativno dugačko međuosovinsko rastojanje od 2620 mm, Atto 2 DM-i nudi prostranu unutrašnjost. Dizajn karakterišu prepoznatljivi SUV elementi u kompaktnom formatu, poput integrisanih full LED glavnih svetala, dinamičnog prednjeg branika s vertikalnim vazdušnim zavesama te zadnje svetlosne trake koja se proteže čitavom širinom vozila i završava u obliku kineskog čvora.

Sitne dizajnerske izmene u odnosu na potpuno električnu verziju uključuju veći centralni usisnik i izmenjene dekorativne elemente.

BYD Atto 2 DM-i

Model je dostupan u dve verzije pogona: Active i Boost. Verzija Active ima Blade bateriju kapaciteta 7,8  kWh i snagu od 122 kW (166 KS), što obezbeđuje 40 km dometa na električni pogon (WLTP) i ukupan domet od 930 km. Snažnija verzija Boost ima bateriju kapaciteta 18,0 kWh i snagu od 156 kW (212 KS), s električnim dometom od 90 km (WLTP) i ukupnim dometom od 1000 km. Boost verzija je opremljena je i snažnijim AC punjačem snage 6,6 kW.

Unutrašnjost i bezbednost

Unutrašnjost vozila se odlikuje udobnošću i elegantnim dizajnom s kvalitetnim materijalima i pametno integrisanom tehnologijom. Instrument ploča se sastoji od 8,8-inčne LCD ploče i 12,8-inčnog dodirnog ekrana multimedijskog sistema. Sistem pokreće BYD-jev najnoviji softver s generativnom veštačkom inteligencijom, omogućavajući upravljanje funkcijama gestovima i glasovnim komandama.

Izmene u enterijeru u odnosu na električnu verziju uključuju premeštanje ručice menjača na stub upravljača te novi dizajn prednjih sedišta. Prtljažnik nudi zapreminu od 425 litara, a povećava se do 1335 litara preklapanjem zadnjih sedišta.

Obe verzije modela Atto 2 DM-i dolaze s bogatom serijskom opremom. Verzija Active, između ostalog, uključuje 16-inčne naplatke, adaptivni tempomat, zadnju kameru i pametni ključ. Boost verzija nadograđuje opremu sa 17-inčnim naplacima, kamerom 360°, grejanim prednjim sedištima i upravljačem, panoramskim krovom i bežičnim punjačem.

BYD Atto 2 DM-i

Tu je i čitav niz sistema za pomoć u vožnji, koji uključuju sistem za nadzor pažnje vozača (DMS), adaptivni i inteligentni tempomat (ACC/ICC), inteligentni nadzor ograničenja brzine, pomoć pri zadržavanju vozila u traci, pomoć pri izlasku iz kolovozne trake (LDA), nadzor mrtvog ugla (BSD), upozorenje prilikom otvaranja vrata (DOW), prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), automatsko kočenje u opasnosti (AEB), sistem za nadzor prijanjanja, nadzor brzine na nizbrdici, upozorenje na sudar napred i pozadi, (FCW, RCW) te upozorenje na nadolazeći bočni saobraćaj pozadi (RCTA) i automatsko kočenje u slučaju nadolazećeg bočnog saobraćaja pozadi (RTCB).

Prodaja BYD-a Atto 2 DM-i na evropskim tržištima kreće početkom 2026. Cene za pojedina tržišta biće objavljene uskoro. Novi model dolazi sa šest godina fabričke garancije i osam godina garancije na pogonski sklop i bateriju.

Izvor: Autonet.hr / BYD



čitanja : 44



Komentari