home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi YU7
 
Kineska tehnološka grupa Xiaomi je planirala da 17. aprila predstavi čitav niz novih proizvoda, uključujući svoj novi električni automobil, SUV coupe pod imenom YU7. Ipak, Xiaomi je nakon fatalne nesreće u kojoj je učestvovao njihov model SU7 odložio premijeru do daljnjeg.

U Kini je Xiaomi nedavno ušao na tržište automobila sa modelom SU7, koji je već dobio epitet "Porsche Hunter" zbog svojih performansi.

Na žalost, krajem marta tri studenta su poginula kada je njihov Xiaomi SU7 udario u betonsku barijeru na gradilištu i zapalilo se. Prema izveštajima, automobil se u trenutku udara kretao brzinom od oko 97 km/h. Kako je saopšteno iz kompanije, vozač je prethodno pokušao da preuzme kontrolu nad vozilom koje je bilo u režimu autopilota. Međutim, navodi se da vozilo nije imalo laserski lidar senzor za detekciju okoline, prenosi Klix.ba.

Samo nekoliko dana kasnije, još jedna fatalna nesreća u kojoj je učestvovao Xiaomi SU7 dogodila se u gradu Zhanjiang. U ovom slučaju električni motocikl se sudario s električnim Xiaomijem, pri čemu se zapalio akumulator motocikla. U požaru su život izgubili vozač i suvozač.

Planirana premijera je tako otkazana u kratkom roku. Kako izveštavaju dnevne novine iz Hong Konga "The Standard", Xiaomi je interno odložio događaj "do daljnjeg" - bez navođenja novog datuma. Dalje, otkazan je i planirani dan investitora. Nakon nesreće, izvršni direktor Lei Jun je značajno smanjio svoju aktivnost na društvenim mrežama. Xiaomi kaže da je vlastima dostavio podatke o vozilu uništenog SU7. Kompanija je u saopštenju istakla da podržava istragu o nesreći.

Nesreće su izazvale široku debatu u Kini o bezbednosti funkcija autonomne vožnje. U oba slučaja, automatski sistem pomoći u vožnji je bio aktivan ili uključen. Glavni fokus je na pitanju koliko pouzdano funkcionišu sistemi bez senzora kao što je Lidar. Xiaomi to još nije detaljno komentarisao. U Teslinom slučaju, nedavno su se pojavili i izveštaji da su sistemi bez laserskih senzora značajno manje pouzdani.

Xiaomi YU7

Planirani SUV model YU7 je dizajniran kao sestrinski model postojeće SU7 limuzine. Vizuelno, automobil dugačak oko pet metara zakošenom linijom krova podseća na Ferrari Purosangue. Novi YU7 imaće pogon na zadnje ili na sve točkove. Najbolja verzija ima oko 690 KS i maksimalnu brzinu do 253 km/h. Domet bi trebao da bude između 670 i 760 kilometara, zavisno od verzije.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi

Kina u oglasima za električne automobile zabranjuje izraz "autonomna vožnja"

Kina je proizvođačima automobila zabranila upotrebu izraza "pametna vožnja" i "autonomna vožnja" u oglasima, istakavši i da će pooštriti nadzor nadogradnje softverskih sistema u vozilima.

Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija je dostavilo novu uredbu gotovo 60 predstavnika kompanija na sastanku u sredu, pokazao je transkript dostupan Reutersu, uz potvrdu jednog učesnika sastanka.

U martu je jedan Xiaomijev automobil, uz uključen napredni sistem za pomoć u vožnji, udario u betonski stub brzinom od 97 kilometara na sat i zapalio se. Ta fatalna nesreća je pokrenula žustre rasprave o bezbednosti električnih vozila u Kini.

Preliminarni rezultati istrage su pokazali da se Xiaomijev automobil zapalio samo nekoliko sekundi nakon što je vozač preuzeo upravljanje vozilom od sistema pomoći u vožnji (ADAS).

Ministarstvo je potvrdilo sastanak u saopštenju u kojem se navodi da su proizvođačima automobila objašnjeni novi zahtevi, koji obuhvataju nadogradnju tehnologije za vožnju 'inteligentnih' i 'umreženih' vozila.

Proizvođači automobila moraju sada da traže dozvolu za testiranje i nadogradnju sistema pomoći u vožnji ažuriranjem sistema 'na daljinu' u vozilima koja su već isporučena kupcima, pokazao je transkript.

Opsežno testiranje je sada uslov za dobijanje dozvole za nadogradnju, navodi Index.hr.

Na sastanku je, prema transkriptu, učestvovao i predstavnik tehnološkog diva Huaweija, koji isporučuje sistem pomoći u vožnji najmanje sedam brendova u Kini, uključujući Audi.

Brojni proizvođači automobila su ponudili kupcima nove modele opremljene ADAS-om, ističući mogućnost „pametne vožnje” kao ključni prodajni atribut u žestokom cenovnom ratu na najvećem tržištu automobila na svetu.

U februaru je BYD podigao letvicu predstavljanjem otprilike dvadesetak cenovno pristupačnih modela jeftinijih od 10.000 dolara, s besplatnom dodatnom opremom poput „pametne vožnje”, a njegov primer su sledile i brojne druge kompanije, uključujući Leapmotor i Toyotu.

Regulatori su pooštrili i standarde za baterije za električna vozila da bi ublažili rizik požara i eksplozija. Primenjivaće se od jula sledeće godine i zameniće verziju iz 2020. koja propisuje petominutno upozorenje u slučaju rizika od požara u električnom vozilu.

Izvor: Index.hr / Reuters



čitanja : 512



Komentari