
– Odlučio sam da ponovo otvorim grupu za razvoj rotacionih motora – rekao je izvršni direktor Mazde, Masahiro Moro, za Road & Track.
– Važno je da se pridržavamo strogih propisa o emisijama poput LEV IV u SAD-u i Euro 7.
Kako prenosi Revija HAK, Moro je prethodno rekao da jednorotorni motor ne bi bio dovoljno snažan za američku publiku, zato je krenuo u razvoj pogonskog sklopa s dva rotora.
– Znamo da rotacioni motor nije dobar u poštovanju emisija, to je bio razlog zašto smo odlučili da rekinemo njegovu proizvodnju 2012. godine – rekao je Moro.
– Ali u poslednjih godinu dana napredak ohrabruje.
Šta Mazdu sada sprečava u prodaji vozila s rotacionim motorom? Kako ga prodati...
– Sledeći izazov je… Sada nas možete podržati u izradi dobrog poslovnog plana. Tehnički smo gotovo spremni, ako vidimo dobar poslovni plan, spremni smo za početak.
Mazda je rotacioni motor vratila u proizvodnju 2023. godine i to kao generator za produženje dometa za električni crossover MX-30. Sistem s dva rotora će se verovatno koristiti u sportskom modelu. Pominje se model na bazi koncepta Iconic SP (na slici).
Izvor: Revijahak.hr / Road & Track
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda