home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
GWM V8
 
Foto: GWM Australia

Great Wall Motor već pet godina radi na automobilu koji bi trebalo da bude superiorniji od Ferrarija.

Kinezi dominiraju EV automobilskim univerzumom, ali to ne znači da su odustali od motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Great Wall Motor je nedavno skinuo veo s twin-turbo 4,0-litarskog V8 benzinca za svoje elitne modele, a razvija i 3,0-litarski, šestocilindarski dizelaš. U samom vrhu ponude će biti superautomobil, za koji GWM tvrdi da ga razvija u poslednjih pet godina. Mada ovaj kineski proizvođač nema bilo kakvo nasleđe i tradiciju u sferi sportskih automobila, navodno „na nišanu“ ima Ferrari!

U intervjuu objavljenom na kineskoj društvenoj mreži Weibo, direktor tehnološkog sektora kompanije, odvažno tvrdi da će misteriozni sportski automobil biti bolji od Ferrarija. Međutim, po CnEVPostu, Vu Husjiao, takođe je priznao da GWM uči od svojih rivala u nastojanju da nadmaši „propetog konjića“. Visokoperformantni model činio bi veliki iskorak za proizvođača najpoznatijem po kamionetima i SUV modelima. GWM poseduje i marku Ora koja proizvodi Funky Cat električni hečbek, koji je kasnije rebrendiran u Ora 03.

Tokom intervjua s kineskim blogerom, Vu je obelodanio da je u Kinu doveo eksperta za Nirburgring, kako bi se dobio uvid u ono što je potrebno za superiorno savladavanje kultne staze u Nemačkoj. Međutim, razvoj nije prošao bez prepreka. Vu je priznao da postoje problemi s proizvodnjom šasije od ugljeničnih vlakana, kao i da troškovi i dalje predstavljaju izazov, što je jedan od razloga zašto projekat još uvek nije zvanično predstavljen, uprkos trajanju od pet godina.

Što se tiče pogonskog sklopa namenjenog novom kineskom superautomobilu, čini se da to ipak neće biti prethodno pomenuti V8. Vu sugeriše da je dotična jedinica prevelika, s tim što nije potvrdio da li GWM prilagođava manji postojeći motor ili će konstruisati potpuno novi. Kompanija  trenutno u ponudi ima twin-turbo 3,0-litarski V6 u modelu Tank 700, kao deo „plug-in“ hibridnog sistema koji isporučuje 523 ks. Tu je i Tank 500 Hi4-Z sa čak 863 ks iz „plug-in“ hibridne postavke, koja kombinuje 2,0-litarski četvorocilindraš s dva elektromotora.

Pominjanje Ferrarija SF90 Stradale sugeriše da će GWM-ov novi model verovatno biti priključni hibrid. Kinezi već sada imaju rastući segment čisto električnih performantnih automobila, uključujući BYD-ov Yangwang U9 i GAC Aion Hyper SSR. Da bi se takmičili kako na domaćem tako i inostranom tržištu, Vu kaže da GWM „mora da kreira automobil koji će izazivati lučenje adrenalina, prouzrokovati eksploziju hormona i dopamina“.

Ferrari SF90

Foto: Ferrari

Interesantno, u kineskim izveštajima se tvrdi da je predsednik GWM-a, Džek Vej, primećen kako vozi Ferrari SF90, što dodatno izaziva spekulacije da kineska kompanija „puca visoko“. Ipak, čak i ako novi superautomobil bude brži i priuštiviji, on neće posedovati takav prestiž kao neki proizvod iz Maranela.

S druge strane, to ne mora da znači mnogo na današnjem kineskom tržištu, gde lokalne marke postaju sve popularnije s ponudom tehnološki naprednih elektromobila sa sve dužom autonomijom, često po značajno nižim cenama u odnosu na zapadne pandane. Van Kine, prestižne sportske automobile će možda biti teže prodati, čak i uz niže cene, ali na kraju krajeva, oni neće ni biti namenjeni kupcima Ferrarija.

Izvor: Automotoshow.rs



čitanja : 259



Komentari