home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel Astra e
 
Iz dana u dan na tržištu je sve više pristupačnih električnih automobila, a njihove cene, za razliku od cena benzinaca i dizelaša, padaju. Ali šta je s ukupnim troškovima?

Nemački auto klub ADAC je izračunao koja vrsta pogona je najjeftinija upoređujući troškove električnih automobila, plug-in hibrida i automobila sa SUS motorima, a istina je prilično tužna za električne automobile.

Tokom aprila stručnjaci ADAC-a su napravili veliku analizu svih troškova vožnje, da bi izračunali da li se isplati prelazak na električni automobil ili plug-in hibrid. Rezultat je prilično nepovoljan za "zelene" alternative. Ako se uzmu u obzir svi troškovi automobila, od kupovne cene, preko operativnih troškova i troškova održavanja, do gubitka vrednosti, benzinski ili dizelski automobili su uglavnom u prednosti, zavisno o modelu.

Kako navodi Jutarnji.hr, iako cene novih električnih automobila imaju tendenciju pada, električni automobili su i dalje skuplji od vozila sa SUS motorima, što utiče na amortizaciju i time na ukupne troškove. Povećani troškovi punjenja na javnim punjačima i trenutno prilično umerene cene benzina i dizela takođe doprinose činjenici da su SUS automobili povoljniji u pogledu troškova.

Za razliku od automobila s unutrašnjim sagorevanjem, gde je ADAC izračunao troškove koristeći prosečne cene goriva u poslednja tri meseca, troškovi električne energije za električne automobile uveliko zavise o individualnim faktorima. Na primer, neko ko puni gotovo isključivo kod kuće, ima vlastiti fotonaponski sistem i eventualno koristi dinamičnu tarifu električne energije za domaćinstvo, imaće mnogo manje troškove energije od nekoga ko ne može da puni privatno i zavisi samo o javnoj infrastrukturi za punjenje s trenutno visokim tarifama.

ADAC je zato sproveo četiri različite kalkulacije troškova na bazi različitih cena električne energije te uporedio benzinske, dizelske, plug-in hibridne i električne verzije. Troškovi električne energije se baziraju na 18 centi/kWh za punjenje putem vlastitog fotonaponskog sistema vozila (jer nije uvek moguće računati na struju iz fotonapona, zavisno o vremenskim prilikama), 35 centi ako se vozilo puni kod kuće koristeći "normalnu" tarifu za kućnu električnu energiju i 45 centi za scenario u kojem se punjenje uglavnom obavlja kod kuće, ali povremeno i na javnom mestu. Takođe, ADAC pretpostavlja 60 centi po kWh u slučaju da električni automobil koristi samo javnu električnu energiju.

S cenom električne energije od 60 centi/kWh, električni automobili nisu nimalo cenovno konkurentni u poređenju s automobilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. U samo 16 posto ispitanih modela, vožnja električnog automobila je jeftinija od vožnje dizelskog ili benzinskog automobila. Uz pretpostavku cene električne energije od 45 centi, 22 posto električnih automobila pobeđuje u poređenju troškova, a pri ceni od 35 centi ta brojka je 28 posto. Čak i oni koji računaju s najnižim cenama električne energije od 18 centi/kWh obično voze skuplje od vlasnika automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. I uz tu cenu električne energije, auti na struju pobeđuju samo u 36 posto slučajeva.

Cupra Born

ADAC zaključuje da će, tek kada troškovi električne energije i nabavne cene električnih auta padnu, električni automobili moći bolje da konkurišu u smislu ukupnih troškova i isplativosti.

Detaljne rezultate ovog poređenja s konkretnim modelima možete pogledati na sajtu Adac.de.

Izvor: Jutarnji.hr / ADAC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel / Cupra



čitanja : 4426



Komentari