
Tehnološki časopis c’t je u saradnji s Nemačkim autoklubom (ADAC) istražio šta se dešava kada se električni automobili prazne i isprazne.
U poređenju je korišćeno šest električnih modela. S nivoom baterije od 20 posto, testeri su vozili brzinom od 100 km/h. Pri ovom nivou baterije, testni automobili su pokazivali sledeći domet:
Tesla Model Y: 95 km
BYD-Seal: 85 km
VW ID.3: 84 km
Nio EL6: 75 km
Kia EV6: 70 km
Volvo EX40: 60 km
Nivo baterije od 20 posto nije doveo do primetnih ograničenja ni na jednom od vozila: ni klima uređaj ni ubrzanje nisu bili ograničeni. Nisu se pojavile ozbiljne poruke upozorenja ni u jednom od testnih automobila. Na dva modela, pri tom nivou napunjenosti baterije je svetleo samo narandžasti simbol baterije.
Jasne poruke upozorenja su se pojavile u testnim automobilima čim je nivo baterije dostigao 10 posto, a simbol baterije u većini slučajeva je postajao crven. Pri brzini od 100 km/h nije bilo primetnog smanjenja snage ni u jednom automobilu, prenosi Revija HAK.
Od 5 posto, smanjenje snage je primetno u prvim testnim automobilima. U Kiji se, na primer, na ekranu pojavljuje simbol kornjače, uz poruku – snaga motora ograničena. Uprkos tome, sva vozila i dalje mogu da putuju oko 10 kilometara brzinom od 100 km/h. Kako vozilo počne da se prazni, na instrument ploči nekih vozila se pokazuje kornjača, drugi prikazuju slovo P kao upozorenje da automobil mora da se parkira, kod nekih vozila u kombinaciji s prikazom broja 30, što je maksimalna brzina od tada nadalje. Nakon toga, automobili su postepeno ograničavali snagu, uz daljnje smanjenje brzine.
Onda počinju problemi, kada se električni automobil ugasi, može se samo napuniti na licu mesta pomoću mobilnog sistema za punjenje. Guranje s puta ili do obližnjeg punjača je nemoguće. Točkovi se blokiraju i zato je važno odmah pronaći najbezbednije moguće parking mesto.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: BMW