
Prema njegovim rečima, automobili su sve manje definisani snagom, zapreminom ili obrtnim momentom, a sve više tehnologijom, povezivošću i udobnošću.
"Ne mislim da potrošači danas razmišljaju o pogonima kao pre 30 godina. Nekada su motori, konjske snage, zapremina i obrtni moment bili srž identiteta vozila. Danas toga više gotovo da i nema", kazao je Lawler, sugerišući da se ukusi i prioriteti potrošača radikalno menjaju.
Iako ova izjava možda zvuči kao jeres za prave zaljubljenike u automobile, teško je osporiti njenu osnovu, navodi Jutarnji.hr.
U eri sve strožih ekoloških propisa, sve manjih motora i sve većih poreza na emisije, prosečni kupac sve više gleda infotainment sistem, sigurnosne tehnologije i potrošnju, a sve ga manje zanimaju konjske snage ili broj cilindara.
Pritom treba imati na umu da entuzijasti nikada nisu činili većinu tržišta. Ipak, čini se da je čak i ta niša sve manja. Današnji kupci, posebno oni koji biraju SUV vozila, više pažnje pridaju veličini prtljažnika, digitalnim ekranima i sistemima asistencije u vožnji. U takvom okruženju motori gube simboličku važnost koju su imali devedesetih, kada su modeli poput GTI-a, V6 limuzina ili atmosferaca visokih obrtaja još bili mainstream. Takva raznolikost je danas je gotovo iščezla.
Uprkos tmurnim predviđanjima, postoji i tračak optimizma. Novi sportski modeli poput buduće Honde Prelude u hibridnom izdanju pokazuju da postoji prostor za kompromis između performansi i ekologije. Sintetička goriva se takođe sve češće pominju kao moguća prelazna rešenja, a Toyota već intenzivno razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem na vodonik. Ipak, čak i uz te pokušaje, malo je verovatno da će se tržište ikada vratiti u eru kada je motor bio duša automobila. Umesto toga, automobilski entuzijazam, ako uopšte opstane, moraće da se prilagodi novim pravilima igre...
Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford