home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Mustang GTD
 
Vremena u kojima je motor određivao karakter i popularnost automobila su, čini se, iza nas. Tako bar tvrdi Fordov zamenik izvršnog direktora John Lawler, koji je na nedavnoj Bernsteinovoj konferenciji otvoreno izjavio da pogonski sklop više nije ono što zanima većinu kupaca.

Prema njegovim rečima, automobili su sve manje definisani snagom, zapreminom ili obrtnim momentom, a sve više tehnologijom, povezivošću i udobnošću.

"Ne mislim da potrošači danas razmišljaju o pogonima kao pre 30 godina. Nekada su motori, konjske snage, zapremina i obrtni moment bili srž identiteta vozila. Danas toga više gotovo da i nema", kazao je Lawler, sugerišući da se ukusi i prioriteti potrošača radikalno menjaju.

Iako ova izjava možda zvuči kao jeres za prave zaljubljenike u automobile, teško je osporiti njenu osnovu, navodi Jutarnji.hr.

U eri sve strožih ekoloških propisa, sve manjih motora i sve većih poreza na emisije, prosečni kupac sve više gleda infotainment sistem, sigurnosne tehnologije i potrošnju, a sve ga manje zanimaju konjske snage ili broj cilindara.

Pritom treba imati na umu da entuzijasti nikada nisu činili većinu tržišta. Ipak, čini se da je čak i ta niša sve manja. Današnji kupci, posebno oni koji biraju SUV vozila, više pažnje pridaju veličini prtljažnika, digitalnim ekranima i sistemima asistencije u vožnji. U takvom okruženju motori gube simboličku važnost koju su imali devedesetih, kada su modeli poput GTI-a, V6 limuzina ili atmosferaca visokih obrtaja još bili mainstream. Takva raznolikost je danas je gotovo iščezla.

Uprkos tmurnim predviđanjima, postoji i tračak optimizma. Novi sportski modeli poput buduće Honde Prelude u hibridnom izdanju pokazuju da postoji prostor za kompromis između performansi i ekologije. Sintetička goriva se takođe sve češće pominju kao moguća prelazna rešenja, a Toyota već intenzivno razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem na vodonik. Ipak, čak i uz te pokušaje, malo je verovatno da će se tržište ikada vratiti u eru kada je motor bio duša automobila. Umesto toga, automobilski entuzijazam, ako uopšte opstane, moraće da se prilagodi novim pravilima igre...

Izvor: Jutarnji.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 110



Komentari