home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari Testarossa
 
Ferrari je ostvario je veliku pobedu na drugostepenom sudu Evropske unije, koji je presudio da je kompaniji nepravedno oduzeto pravo na korišćenje legendarnog imena Testarossa.

Ferrari Testarossa

Ova odluka poništava prethodnu presudu Ureda za intelektualnu svojinu EU i vraća Ferrariju potpunu kontrolu nad jednim od svojih najprepoznatljivijih brendova.

Ured Evropske unije za intelektualnu svojinu (EUIPO) je 2023. godine opozvao prava Ferrarija na žig „Testarossa“.

Glavni argument EUIPO bio je da kompanija nije dokazala „stvarnu upotrebu“ imena u neprekidnom periodu od pet godina, konkretno između 2010. i 2015. godine. Prema tadašnjem tumačenju, s obzirom na to da se novi modeli pod tim imenom ne proizvode decenijama, brend je smatran neaktivnim.

Međutim, Opšti sud EU u Luksemburgu je u potpunosti poništio tu odluku. Sud je zaključio da je Ferrari itekako koristio svoj zaštitni znak na više načina koji se mogu smatrati „stvarnom upotrebom“.

Presuda potvrđuje da korišćenje intelektualne svojine kroz tržište polovnih proizvoda i licenciranje može biti smatrano „stvarnom upotrebom“.

Ferrari 512 TR

Ferrari Testarossa, prepoznatljiv po svojim bočnim usisnicima vazduha i snažnom 12-cilindričnom motoru, proizvodio se između 1984. i 1996. godine. Automobil je stekao svetsku slavu i status ikone pop kulture zahvaljujući istaknutoj ulozi u popularnoj TV seriji ‘Poroci Miamija’ (‘Miami Vice’) iz 1980-ih.

Ferrari F512 M

Danas su na tržištu dostupni isključivo polovni modeli, koji postižu visoku cenu među kolekcionarima. Zanimljivo je da je pravni izazov protiv Ferrarijevih prava na ime pokrenuo direktor nemačkog proizvođača igračaka Autec.

Ova presuda predstavlja važan presedan za vlasnike istorijskih i legendarnijih brendova, potvrđujući da održavanje vrednosti kroz tržište rabljenih proizvoda i licenciranje predstavlja legitiman način korišćenja intelektualne svojine.

Izvor: Bizlife.rs / Poslovni dnevnik

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 131



Komentari