
Da li je generator za hitne slučajeve alternativa?
U principu, to je moguće – rekao je Ralf Petri iz Nemačkog udruženja elektrotehničara (VDE) za Auto Bild. – Ali tu su i ograničenja. Većina generatora za hitne slučajeve isporučuje maksimalno 3,6 kilovata, navodi Revija HAK.
Realno, kontinuirani kapacitet je oko 2 kilovata. U praksi to znači da bi punjenje velike baterije, poput one od 118 kWh u Mercedesu EQS, trajalo više od 59 sati. Ukupno, dva i po dana. Osim toga, potrošnja agregata je značajna: u proseku oko 1,5 litara benzina po proizvedenom kilovat satu. Za prosečni električni automobil s potrošnjom od 20 kWh na 100 kilometara to znači potrošnju goriva od 30 litara goriva ili oko 43 evra.
Većina agregata nije opremljena katalizatorom i zato su daleko od ekološki prihvatljivih proizvođača električne energije. Pola sata rada generatora daje dovoljan domet za oko 5 kilometara. Oni koji imaju malo više vremena mogu da generišu dovoljno energije za 50 kilometara u pet sati punjenja.
– U SAD-u postoje mobilne usluge punjenja koje napajaju nasukane vozače električnih automobila – kaže Petri. Rade s većim agregatima sa snagom od najmanje 11 kW, slično zidnoj kutiji.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes