
S ciljem informisanja i savetovanja evropskih vlasnika o stvarnoj efikasnosti i korišćenju najnovijih potpuno električnih automobila, međunarodna nezavisna organizacija AUTOBEST je sprovela novo izdanje svog ECOBEST izazova.

Kako prenosi Jutarnji.hr, petnaest novih električnih vozila od 15 različitih proizvođača je ocenjeno u stvarnim i različitim uslovima vožnje, a rezultati bi mogli da zanimaju vozače električnih vozila.

Za test su izabrani modeli koji su nedavno stigli i koji se najviše prodaju u Evropi, a čija cena ne prelazi 65.000 evra.
Rang lista analiziranih modela
Model/Stvarni domet (km)/WLTP domet (km)/Razlika u kilometrima
Leapmotor T03 329 265 +64
Dacia Spring 219 225 -6
Mini Aceman E 278 301 -23
Fiat Grande Panda 294 320 -26
Citroen e-C3 293 320 -27
Opel Frontera 275 306 -31
BYD Dolphin Surf 272 310 -38
Hyundai Inster 316 360 -44
Škoda Elroq 487 540 -53
Renault 5 E-Tech Electric 346 410 -64
Ford Puma Gen-E 295 364 -69
Peugeot e-3008 451 529 -78
Kia EV3 501 605 -104
Audi A6 Sportback e-tron 556 700 -144
Tesla Model 3 544 702 -158
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor / Dacia / Fiat
Vozači ostali u čudu: "Ako želite da uštedite, stisnite gas do daske"
Univerzitet Stanford u SAD-u je opovrgao tradicionalno razmišljanje da je glatka i stabilna vožnja najbolji način za očuvanje baterije u električnom automobilu. Stručnjaci su dokazali da povremeno naglo ubrzanje može da produži vek trajanja baterija.
U istraživanju koje je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu Nature, analizirane su 92 baterijske ćelije tokom perioda od dve godine, simulirajući 47 različitih obrazaca vožnje. Neki su imitirali glatku vožnju, drugi konstantnu upotrebu na otvorenim putevima i autoputevima, a treći zahtevne scenarije sa snažnim ubrzanjem i regenerativnim kočenjem.
Glavni zaključak je da su baterije podvrgnute dinamičkoj upotrebi trajale do 38 posto duže od onih korišćenih u konstantnim, linearnim uslovima vožnje. U brojkama, dinamički opterećene baterije mogu da traju oko 313.000 km, a one koje nikada nisu stvarno opterećene 227.000 km.
Dinamična vožnja se odnosi na kombinaciju brzog ubrzanja, regenerativnog kočenja i naglih promena brzine.
Studija Stanforda, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu. Poruka je jednostavna: raznolikost vožnje je dobra, ali preterano brza vožnja nije. Ravnoteža između standardne i aktivnije vožnje održava bateriju u boljem stanju od monotone vožnje, piše Nature.
Izvor: Jutarnji.hr / Nature