home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Leapmotor T03
 
Koliko daleko možete stići električnim automobilom? Prilikom kupovine automobila, taj odgovor ponudiće vam sami proizvođači, ali novi nezavisni rezultati izazivaju sumnju u zvanične brojke.

S ciljem informisanja i savetovanja evropskih vlasnika o stvarnoj efikasnosti i korišćenju najnovijih potpuno električnih automobila, međunarodna nezavisna organizacija AUTOBEST je sprovela novo izdanje svog ECOBEST izazova.

Dacia Spring

Kako prenosi Jutarnji.hr, petnaest novih električnih vozila od 15 različitih proizvođača je ocenjeno u stvarnim i različitim uslovima vožnje, a rezultati bi mogli da zanimaju vozače električnih vozila.

Fiat Grande Panda E

Za test su izabrani modeli koji su nedavno stigli i koji se najviše prodaju u Evropi, a čija cena ne prelazi 65.000 evra.

Rang lista analiziranih modela

Model/Stvarni domet (km)/WLTP domet (km)/Razlika u kilometrima

Leapmotor T03 329 265 +64

Dacia Spring 219 225 -6

Mini Aceman E 278 301 -23

Fiat Grande Panda 294 320 -26

Citroen e-C3 293 320 -27

Opel Frontera 275 306 -31

BYD Dolphin Surf 272 310 -38

Hyundai Inster 316 360 -44

Škoda Elroq 487 540 -53

Renault 5 E-Tech Electric 346 410 -64

Ford Puma Gen-E 295 364 -69

Peugeot e-3008 451 529 -78

Kia EV3 501 605 -104

Audi A6 Sportback e-tron 556 700 -144

Tesla Model 3 544 702 -158

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor / Dacia / Fiat

Vozači ostali u čudu: "Ako želite da uštedite, stisnite gas do daske"

Univerzitet Stanford u SAD-u je opovrgao tradicionalno razmišljanje da je glatka i stabilna vožnja najbolji način za očuvanje baterije u električnom automobilu. Stručnjaci su dokazali da povremeno naglo ubrzanje može da produži vek trajanja baterija.

U istraživanju koje je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu Nature, analizirane su 92 baterijske ćelije tokom perioda od dve godine, simulirajući 47 različitih obrazaca vožnje. Neki su imitirali glatku vožnju, drugi konstantnu upotrebu na otvorenim putevima i autoputevima, a treći zahtevne scenarije sa snažnim ubrzanjem i regenerativnim kočenjem.

Glavni zaključak je da su baterije podvrgnute dinamičkoj upotrebi trajale do 38 posto duže od onih korišćenih u konstantnim, linearnim uslovima vožnje. U brojkama, dinamički opterećene baterije mogu da traju oko 313.000 km, a one koje nikada nisu stvarno opterećene 227.000 km.

Dinamična vožnja se odnosi na kombinaciju brzog ubrzanja, regenerativnog kočenja i naglih promena brzine.

Studija Stanforda, međutim, ističe da nema potrebe za naglim ubrzavanjem na svakom semaforu. Poruka je jednostavna: raznolikost vožnje je dobra, ali preterano brza vožnja nije. Ravnoteža između standardne i aktivnije vožnje održava bateriju u boljem stanju od monotone vožnje, piše Nature.

Izvor: Jutarnji.hr / Nature



čitanja : 141



Komentari