
Svetska premijera treće generacije Mercedesa CLA na MMA platformi održana je u martu ove godine. Do sada su bile dostupne samo električne verzije, za koje iz Mercedesa tvrde da se toliko dobro prodaju da je proizvodnja čak i povećana u fabrici u nemačkom Raštatu.

Sada je ponuda proširena hibridnim verzijama CLA 180, CLA 200 i CLA 220. Sve imaju standardni pogon na prednje točkove, ali su CLA 200 i CLA 220 dostupni i s 4Matic pogonom na sva četiri točka. Hibridi su plug-in verzije, s prilično malom baterijom kapaciteta 1,3 kWh i 48-voltnim sistemom. Sistem nije novost jer koncern Stellantis već nekoliko godina nudi nešto slično u svojim evropskim modelima.

Elektromotor snage 22 kW (30 KS) je integrisan u 8-stepeni automatski menjač s dvostrukim kvačilom. Omogućava limuzini da radi samo na električnu energiju u kratkim periodima pri malim brzinama, pri čemu se motor može isključiti u režimu vožnje u praznom hodu pri brzinama do 100 km/h. Krajnji rezultat je niska potrošnja, koja se kreće od 4,9 litara (CLA 180) do 5,6 litara na 100 km (CLA 220 4Matic).
Motor s unutrašnjim sagorevanjem je 1,5 litarski 4-cilindrični turbobenzinac s fabričkim indeksom M252, koji radi na ekonomičnom Millerovom ciklusu i ima stepen kompresije od 12:1. U verziji CLA 180 motor raspolaže sa 136 KS i 200 Nm, jači CLA 200 razvija 163 KS i 250 Nm, najjači CLA 220 – 190 KS i 300 Nm. Kapacitet rezervoara za gorivo je 43 litra (verzije sa pogonom na prednje točkove), odnosno 51 litar (4Matic).

Maksimalna kombinovana snaga i obrtni moment pogonskog sistema iznosi 156 KS i 280 Nm (CLA 180), 184 KS i 330 Nm (CLA 200), 211 KS i 380 Nm (CLA 220). Osnovni CLA 200 sa pogonom na prednje točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi (maksimalna brzina je 218 km/h), a najbrži u ponudi, CLA 220 4Matic, to čini za 7,1 sekundu (maksimalna brzina je 237 km/h).
Izvor: Auto.ba
Foto: Mercedes