
Odgovor će vas iznenaditi
Kupiti automobil i nikada ga ne voziti? Za neke je to strategija za zaradu, za druge potpuni apsurd. Međutim, upravo to rade brojni kolekcionari u nadi da će jednog dana njihova vozila vredeti pravo bogatstvo.
Najnovije istraživanje Hagertyja, američke firme specijalizovane za osiguranje i analizu kolekcionarskih automobila, otkriva zanimljive podatke: nisu Ferrariji i Porschei ti koji skupljaju prašinu u garažama, već – Dodge.
Hagerty je proučio automobile iz 2016. i novijih godišta koji su se pojavili na aukcijama, fokusirajući se na nekoliko marki: Ferrari, Porsche, Chevrolet, Ford i Dodge. Kod Ferrarija i Porschea situacija je očekivana - vlasnici ih voze malo, ali, čini se, ipak voze. Među automobilima tih marki samo je osam primeraka imalo manje od 100 milja (oko 160 km) na brojčaniku.
Kako prenosi Jutarnji.hr, kod američkih marki slika je potpuno drugačija. Chevrolet je imao 15 Corvetta s manje od 100 milja, Ford čak 20 vozila, dok je Dodge ubedljivo na vrhu, čak 44 primerka s gotovo "fabričkim" kilometrima. Većina tih Dodgea su Challenger Hellcat i Demon modeli, koji su zahvaljujući svojoj ekstremnoj snazi i statusu kultnog „muscle cara“ privukli kolekcionare uverene da će postati budući klasici.

Hellcat i Demon modeli su proizvedeni u ograničenim serijama, ali ne toliko malima da bi svaki primerak bio jedinstven. Kolekcionari su masovno počeli da „parkiraju i čuvaju“ ove automobile u nadi da će njihova vrednost rasti. Problem? Kada previše ljudi primeni istu taktiku, raritet prestaje da bude tako redak. Rezultat je tržište prepuno automobila koji imaju praktično fabričku kilometražu.
Poređenja radi, većina Ferrarija i Porschea koji se pojavljuju na aukcijama ima između 1.000 i 10.000 milja, što je i očekivano za automobile stare manje od deset godina. Kod Dodgea, međutim, značajan broj primeraka i dalje je praktično nov, iako su stari gotovo deceniju.

Da li će Hellcati i Demoni jednog dana vredeti pravo bogatstvo? Verovatno. Međutim, za sada, kako ističe Hagerty, ponuda nadmašuje potražnju, a cene ne rastu onoliko brzo koliko su vlasnici očekivali. Ironično, strategija "stavi u garažu i čuvaj" mogla bi se pokazati manje isplativom od jednostavnog uživanja u vožnji.
Zaključak Hagertyja je jasan i pomalo provocirajući: „Samo vozite svoje automobile.“ Jer, bez obzira na buduću vrednost, prava čar automobila uvek je bila - na putu, a ne pod ceradom u garaži.
Izvor: Jutarnji.hr / Hagerty
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dodge