home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Taos
 
Automobilski divovi ove godine imaju loše rezultate.

General Motors je u drugom tromesečju ove godine ostvario dobit od 1,9 milijardi dolara, što je 21 posto manje nego prethodne godine.

GM upozorava da je to uglavnom zbog Trampovih tarifa, za koje se očekuje da će uzrokovati 1,1 milijardu dolara niži rezultat. Za celu godinu GM očekuje da će troškovi tarifa biti između četiri i pet milijardi dolara. Uprkos svemu, nema planova za povećanje cena svojih automobila ove godine.

Carine koje je uveo Tramp, u međuvremenu, koštale su Volkswagen 1,3 milijarde evra u prvoj polovini ove godine. Neto dobit pala je za 38,5 posto u odnosu na prethodnu godinu na 7,28 milijardi evra u tom periodu.

Stellantis

Stellantis je takođe najavio da će troškovi kaznenih tarifa biti visoki, pa kompanija očekuje gubitak od 2,3 milijarde evra u prvih šest meseci.

Izvor: Seebiz.eu

Tri nemačka auto diva ove godine će izgubiti deset milijardi evra

Tri najveća nemačka proizvođača automobila ove godine će izgubiti više od 10 milijardi evra iz svojih novčanih tokova jer američki carinski troškovi dodatno opterećuju industriju koja se već bori sa slabim obimom prodaje i prilovom kineskih električnih vozila.

Automobilska industrija je jedna od najteže pogođenih trgovinskim ratom Donalda Trampa nakon što je američki predsednik uveo 25-procentne carine na uvoz vozila proizvedenih u inostranstvu.

Analitičari očekuju da će novčani tokovi proizvođača automobila generisani njihovim automobilskim poslovanjem biti smanjeni. Verovatno će pasti s 9,4 milijarde evra prošle godine na 3 milijarde evra kod Mercedes-Benza; sa 7,1 milijarde evra na 3,3 milijarde evra kod Volkswagena; i s 4,8 milijardi evra na 4,4 milijarde evra za BMW, prema podacima Visible Alpha.

Situacija bi mogla dodatno da se pogorša jer analitičari prilagođavaju svoje prognoze nakon rezultata BMW-a i Mercedesa. VW je u petak smanjio svoje smernice za neto novčani tok automobilske industrije za ovu godinu na između 1 i 3 milijarde evra, s prethodnog raspona od 2 do 5 milijardi evra.

Posledice carina nisu se u potpunosti odrazile na rezultate drugog tromesečja, jer su neki proizvođači automobila gomilali zalihe i potrošili svoje zalihe pre uvođenja carina dok su čekali ishod trgovinskih pregovora.

Međutim, više carine će značiti rastuće troškove izvoza u SAD, nabavke delova, kao i prilagođavanja lanaca snabdevanja, što bi vršilo pritisak na novčane tokove.

Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW već plaćaju carinu od 27,5 posto za mnoge pošiljke u SAD iz zemalja poput Nemačke i Meksika.

Mercedes fabrika

U petak je VW otkrio carinski udar od 1,3 milijarde evra u drugom tromesečju i predvideo da će se teret povećati na nekoliko milijardi evra ako se carine na automobile ne snize. U drugom tromesečju imao je negativan neto novčani tok za automobile od 523 miliona evra.

General Motors je iznenadio investitore kada je izjavio da će troškovi carina verovatno biti veći u trećem tromesečju od 1,1 milijarde dolara prijavljenih od aprila do juna, upozoravajući na godišnji uticaj do 5 milijardi dolara.

Analitičari očekuju da će se prilagođeni slobodni novčani tok GM-a za automobilski posao za ovu godinu prepoloviti na 7,7 milijardi dolara s 14 milijardi dolara.

Stellantis je rekao da će Trampove carine u prvoj polovini godine pretrpeti udarac od 300 miliona evra, ali je priznao da će uticaj u drugoj polovini biti veći jer očekuje do 1,5 milijardi evra do kraja godine.

Tesla se suočila s dodatnim troškovima povezanim s carinama od 300 miliona dolara u drugom tromesečju i upozorila je da će se ta brojka povećavati tokom godine.

Za proizvođače automobila troškovi rastu jer su dobavljači, koji imaju manje profitne marže, brzo uspeli da prenesu više carine ne samo na komponente iz inostranstva već i na materijale poput aluminijuma i čelika.

Autor: Seebiz.eu / Financial Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Stellantis / Mercedes



čitanja : 68



Komentari