home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Hyundai Nexo
 
Kombinovanje održivosti i praktičnosti na inovativan i progresivan način nije samo ideja – to je vizija koju Hyundai Motor sprovodi u delo s nepokolebljivim uverenjem još od 1998. godine. Automobili na vodonik, poznati i kao električna vozila na gorivne ćelije, upravo su ono što ovu viziju pretvara u stvarnost. Sa impresivnim dometom i potencijalom da unaprede mobilnost bez emisije štetnih gasova, vozila na vodonik igraju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti čistog transporta.

Već skoro 30 godina, Hyundai Motor Company je na čelu razvoja tehnologije gorivnih ćelija, gradeći nasleđe koje ga danas pozicionira kao globalnog lidera u oblasti održive mobilnosti. Uverenje da putnička vozila na gorivne ćelije mogu doprineti održivijoj budućnosti ide ruku pod ruku sa lansiranjem novih modela koji predstavljaju prekretnice u razvoju vodonične mobilnosti. Ovo je priča o Hyundai vozilima na gorivne ćelije – priča o inovacijama i odlučnosti. Priča koja se nastavlja hrabrom vizijom budućnosti.

Kako funkcioniše električno vozilo na vodoničnu gorivnu ćeliju

Hyundai Motor ulaže u razvoj osnovnih tehnologija već gotovo 30 godina. Iako je primena složena, ideja koja stoji iza vodonične tehnologije je jednostavna. U suštini, vozilo na gorivnu ćeliju funkcioniše slično kao električno vozilo na baterije (BEV), s jednom ključnom razlikom: električna energija potrebna za pogon proizvodi se u toku vožnje. Ugrađeni sistem gorivnih ćelija u vozilu funkcioniše kao mala elektrana – proizvodi struju reakcijom vodonika iz rezervoara i kiseonika iz vazduha.

Do kraja 1990-ih, Hyundai Motor je razvio svoj prvi prototip sistema gorivnih ćelija, postavljajući temelje za svoje liderstvo u ovoj oblasti. Vizija brenda od samog početka bila je jasna: učiniti mobilnost na vodonik dostupnom i praktičnom za svakodnevne korisnike. Prva prekretnica na tom putu postignuta je predstavljanjem modela ix35 Fuel Cell.

ix35 Fuel Cell: prvi serijski proizveden automobil na gorivne ćelije na svetu

Model ix35 Fuel Cell bio je više od automobila. Bio je to snažan iskorak i revolucionarno dostignuće za Hyundai Motor – prvo serijski proizvedeno električno vozilo na gorivne ćelije na svetu. Ovaj model predstavljao je krunu 15 godina istraživanja i razvoja, potvrđujući Hyundai-jevu viziju i posvećenost mobilnosti bez emisije štetnih gasova. Sa modelom ix35 Fuel Cell, Hyundai je postavio temelje za budući razvoj vodonične tehnologije.

Hyundai ix35 Fuel Cell

Najvažnije karakteristike modela ix35 Fuel Cell:

Predstavljen 2013. godine

Prvi serijski proizveden putnički automobil na vodonične gorivne ćelije na svetu

Pokazao da je vodonična tehnologija primenljiva i skalabilna

Domet do 594 km sa jednim punjenjem vodonika

NEXO: novi korak u inovacijama na polju gorivnih ćelija

Hyundai Motor je lansirao NEXO, svoje drugo po redu vozilo na gorivne ćelije, koje je nastavilo tamo gde je ix35 Fuel Cell stao i postavilo nove standarde u tehnologiji mobilnosti bez emisije štetnih gasova. NEXO je stekao široko priznanje, uključujući nagrade „CES Editors’ Choice Award“ i „Digital Trends Top Tech Award“, koje potvrđuju njegov tehnološki napredak. U poređenju sa konkurencijom, NEXO se izdvojio izuzetnim dometom i naprednim funkcijama, dodatno učvrstivši Hyundai-jevu lidersku poziciju u oblasti vodonične mobilnosti.

Hyundai Nexo

Ključne karakteristike prve generacije modela NEXO:

Predstavljen 2018. godine

Predstavljao veliki iskorak u razvoju vodonične mobilnosti

Prepoznat po izuzetnom dometu, dizajnu i naprednim funkcijama

Domet do 666 kilometara, što ga čini jednim od najpraktičnijih putničkih automobila na vodonik

Opremljen sistemom za daljinsko pametno parkiranje, naprednim sistemima asistencije u vožnji i poboljšanom efikasnošću gorivnih ćelija

NEXO je najprodavanije putničko vozilo na vodonik na svetu

N Vision 74: kada se visoke performanse sretnu sa vodonikom

Iako je N Vision 74 konceptualno vozilo, ono pruža uzbudljiv pogled u budućnost u kojoj vodonik pokreće automobile visokih performansi. San koji ima čvrste temelje u stvarnosti, ovaj model osvetljava Hyundai-jevu sposobnost da ambiciju spoji s vrhunskim inženjeringom. Sa modelom N Vision 74, Hyundai je pomerio granice performansi vozila na vodonik. Kombinujući najnapredniju vodoničnu tehnologiju i inženjering visokih performansi, ovaj koncept nudi uzbudljiv uvid u budućnost sportskih automobila bez emisije štetnih gasova.

Hyundai N Vision 74

Ključne karakteristike modela N Vision 74:

Predstavljen 2022. godine kao konceptualno vozilo

Hrabri korak ka sportskim automobilima na vodonik

Odavanje poštovanja legendarnom konceptu Hyundai Pony Coupe iz 1974. godine

Domet veći od 600 kilometara

Dvostruki pogonski sistem koji kombinuje vodonične gorivne ćelije i visokoperformansnu bateriju; retro-futuristički dizajn inspirisan Hyundai-jevim trkačkim nasleđem

INITIUM: Izjava o vodoničnoj tehnologiji i ikoničnom dizajnu

Konceptualni model INITIUM predstavlja hrabru viziju Hyundai Motor kompanije kada je reč o transportu na vodonik. Naziv „INITIUM“, koji potiče iz latinskog jezika i znači „početak“ ili „prvi“, simbolizuje Hyundai-jevu lidersku poziciju u razvoju vodonične tehnologije i njegovu posvećenost održivoj, vodonikom pokretanoj budućnosti. Oslanjajući se na gotovo tri decenije razvoja ove tehnologije, Hyundai se pri kreiranju modela INITIUM fokusirao na tri ključna aspekta: veliki domet i poboljšanu dinamiku vožnje – osnovne prednosti električnih vozila na gorivne ćelije, prostranu unutrašnjost i prtljažnik idealan za porodice, kao i integraciju jedinstvenih sistema udobnosti i bezbednosti. INITIUM je izjava Hyundai Motor kompanije o veri u vodonik kao transformativnu snagu budućeg prevoza – snagu koja otvara vrata ka održivoj i povezanoj budućnosti.

Hyundai Intium

Najvažnije karakteristike modela INITIUM:

Predstavljen 2024. godine kao konceptualno vozilo

Prikazuje svestranost i potencijal električnih vozila na vodonične gorivne ćelije

Ciljani domet veći od 650 kilometara

Povećana snaga sistema gorivnih ćelija i unapređena baterija omogućavaju snagu elektromotora do 150 kW

Premijera novog dizajnerskog jezika nazvanog „Art of Steel“, koji odražava karakter HTWO brenda – Hyundai-jevog poslovnog segmenta posvećenog vodoničnoj tehnologiji

Serijska verzija modela INITIUM planirana je za lansiranje u prvoj polovini 2025. godine

Potpuno novi NEXO: novi jubilej u Hyundai-jevoj vodoničnoj mobilnosti

Potpuno novi NEXO predstavlja naredni značajan korak u Hyundai Motor liderskoj ulozi u oblasti mobilnosti na vodonik. Predstavljen na Sajmu mobilnosti u Seulu 2025. godine, ovaj drugi model generacije vozila na gorivne ćelije nadovezuje se na dugogodišnje iskustvo Hyundai-ja hrabrim novim dizajnom i brojnim tehnološkim unapređenjima. Poseduje planirani domet od preko 700 kilometara nakon punjenja od samo pet minuta, redizajniranu unutrašnjost sa poboljšanom udobnošću i praktičnošću, kao i efikasniji pogonski sistem. Kao prvo FCEV vozilo sa mogućnošću vuče, novi NEXO kombinuje svestranost sa vožnjom bez emisije štetnih gasova, potvrđujući Hyundai-jevu posvećenost održivoj mobilnosti kroz čitav spektar pametnih rešenja.

Hyundai Nexo

Najvažnije karakteristike potpuno novog NEXO:

Predstavljen 2025. godine

Planirani domet veći od 700 kilometara nakon punjenja od pet minuta

Novi dizajnerski pravac spoljašnosti „Art of Steel“ i poboljšane aerodinamičke performanse

Prostrana unutrašnjost sa sedištima za odmor u prvom redu i povećanim kapacitetom prtljažnika

Unapređeni pogonski sistem sa novim motorom i visokoefikasnim inverterom

Prvi Hyundai FCEV sa mogućnošću vuče

Hyundai komercijalna vozila na gorivne ćelije

Od lansiranja modela XCIENT 2020. godine, prvog serijski proizvedenog teškog kamiona na vodonične gorivne ćelije, Hyundai Motor predvodi razvoj komercijalnih vozila na vodonik. Više od 100 Hyundai XCIENT Fuel Cell teških kamiona prešlo je ukupno preko 16 miliona kilometara u stvarnim uslovima vožnje širom Evrope, što potvrđuje dugoročnu pouzdanost vrhunske vodonične tehnologije. Do sada je ukupno isporučeno skoro 3.000 kamiona i autobusa na gorivne ćelije u 14 zemalja.

Hyundai Xcient

Sa ciljem da pruži održive i pouzdane gradske prevozne sisteme, kompanija Wiener Linien je 2025. godine u Beču predstavila novi demo ELEC CITY autobus na gorivne ćelije iz Hyundai-ja. Ovaj model ima dva priključka za punjenje vodonika – na 350 bara i 700 bara, što je prvi takav autobus u Evropi. Autobus će biti testiran ekskluzivno od strane Wiener Linien tokom perioda od tri godine. Gorivne ćelije pokreću električni motor snage 180 kW, a vozilo ne emituje štetne gasove.

Pored toga, Hyundai Motor Company predvodi primenu vodonične tehnologije i u vozovima, brodovima i proizvodnji električne energije u Južnoj Koreji, dodatno potvrđujući svestranost ovog čistog izvora energije.

Iznad same mobilnosti: Hyundai Motor vodonični ekosistem

Uspeh Hyundai-jevih električnih vozila na gorivne ćelije i komercijalnih vozila već je ostavio dubok trag u sektoru mobilnosti, ali Hyundai ne bi bio Hyundai da ne teži ka nečemu višem. Ambicija kompanije ide mnogo dalje od revolucije u ličnom prevozu – cilj je oblikovati budućnost vodonične tehnologije na znatno širem nivou, potvrđujući svoju lidersku poziciju u ovoj transformativnoj oblasti.

Napori Hyundai-ja vezani za vodonik odražavaju nepokolebljivu posvećenost Grupe budućnosti bez emisije štetnih gasova iz izduvnih cevi. Sa vizijom koja povezuje mobilnost i energiju, Hyundai Motor je, kako sama kompanija kaže, „kao nijedna druga energetska kompanija sa dubokim korenima u mobilnosti i kao nijedna druga mobilna kompanija sa granama koje sežu duboko u energetske sektore.“ Ovaj jedinstveni dvostruki identitet omogućava Hyundai-ju da podstiče inovacije kroz čitav lanac vrednosti vodonika – od proizvodnje i skladištenja do distribucije i primene. Korišćenjem svog znanja na svim nivoima lanca vrednosti, Hyundai Motor Group širi svoj vodonični biznis kroz HTWO, brend i poslovnu platformu za vodonik, posvećenu unapređenju globalne energetske tranzicije. HTWO se stalno razvija, šireći se kao otvorena platforma za saradnju, investicije i partnerstva, jačajući doprinos Grupe u izgradnji vodonične ekonomije.

Kako bi podržao ove inovacije, Hyundai Motor ulaže i u nove metode proizvodnje vodonika sa niskim ugljeničnim otiskom, poput tehnologije Waste-to-Hydrogen (W2H). Ove tehnologije otvaraju put ka čistijem i održivijem vodoničnom ekosistemu. Grupa je ranije sarađivala sa vladama Koreje i Indonezije na razvoju cirkularnog poslovanja sa vodonikom.

Za Hyundai, vodonik nije samo još jedna alternativa – on je promena pravila igre. Sa vrhunskim inovacijama i hrabrom vizijom čistije budućnosti, Hyundai otvara put ka vremenu u kojem vozila bez emisije izduvnih gasova postaju standard – baš kao i električna vozila na baterije (BEV), hibridi i priključni hibridi, koje Hyundai Motor već nudi kao deo svoje posvećenosti održivoj mobilnosti.

Posle skoro 30 godina pionirskog rada, dostignuća Hyundai Motor-a u vodoničnoj tehnologiji nemaju premca. Ali ovo je samo početak. Hyundai je odlučan da pomera granice, stalno se razvija i ostane na čelu inovacija u oblasti vodonika. Putovanje nije završeno – naprotiv, tek dobija zamah, sa hrabrom vizijom održive budućnosti.

Napomena o podacima o CO2 i emisijama

Prosečna potrošnja vodonika za Hyundai NEXO izražena u kg H2/100 km: 0,95; prosečne emisije CO2 u g/km: 0 (WLTP)

Potpuno novi NEXO još nije dostupan za prodaju. Podaci o potrošnji energije još nisu konačni.

Izvor: Hyundai

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai



čitanja : 138



Komentari