
Ovaj rezultat odražava uspeh sveobuhvatne ponude koju je dodatno dopunio novi kompaktni Junior, koji je dočekan sa velikim entuzijazmom i potvrđuje sposobnost Alfa Romea da se razvija, a da pritom ostane veran svom DNK-u, sačinjenom od italijanskog sportskog duha i znanja.
Santo Fičili, generalni direktor Alfa Romea: „115. godišnjica Alfa Romea nije samo obeležavanje, već prilika da se proslavi najautentičnija suština brenda. Homogeni rast je obeležio prvih šest meseci godine, kao rezultat robusnog planiranja i sveobuhvatne komercijalne ponude. Sa preko 45.000 porudžbina, Alfa Romeo Junior je glavna pokretačka snaga iza modelske linije koja, pored Tonalea, Giulije i Stelvija, nastavlja da otelotvoruje duh brenda u svojim segmentima. Fokus je takođe na budućnosti: uskoro ćemo podeliti novu viziju brenda, rezultat strastvenog rada izvanrednog tima. Želimo da iskoristimo nove prilike i odlučno se suočimo sa izazovima stalno evoluirajućeg globalnog scenarija. To ćemo učiniti sa našim ljudima, sa mrežom dilera i sa Alfisti fanovima iz celog sveta, ojačani jedinstvenim identitetom i smelim pristupom koji je uvek bio naš zaštitni znak.“
U Evropi, registracije su porasle za 33,3% u odnosu na prethodnu godinu, jačajući prisustvo brenda i potvrđujući jasan trend rasta. Učinak je vođen određenim ključnim tržištima, uključujući Francusku sa povećanjem od +51% i Junioom koji već predvodi svoj segment; u Velikoj Britaniji, gde su registracije porasle za 50%; Italiji, sa +35%; i konačno, Holandiji, sa eksponencijalnim rastom od 200%.
Alfa Romeo je takođe snažno ubrzao u Južnoj Americi, sa povećanjem od 63% u poređenju sa prvom polovinom 2024. godine, što potvrđuje rastuće interesovanje za modele brenda u oblasti sa visokim potencijalom. U Severnoj Americi, s druge strane, registracije su zabeležile pad u kontekstu koji se razvija i sa kojim se brend suočava sa ciljanom strategijom i proaktivnom vizijom, kako bi iskoristio nove mogućnosti za rast.
U regionu Bliskog istoka i Afrike (MEA), Alfa Romeo nastavlja da konsoliduje svoje prisustvo sa povećanjem registracija od 34% u odnosu na prethodnu godinu.
Konačno, u regionu Indije i Azije i Pacifika, brend nastavlja da ulaže u jačanje svog prisustva. U junu, Junior je debitovao u Japanu, a lansiranje u Australiji sledi uskoro. Brend će uskoro biti lansiran u Maleziji i Tajvanu, što označava novu fazu širenja za region. U očekivanju ovih dešavanja, performanse u prvoj polovini godine obeležio je blagi pad. U Kini, performanse ostaju stabilne u poređenju sa 2024. godinom.
Rast Alfa Romea pokreće Junior: u nekoliko meseci od lansiranja u 38 zemalja, već je premašio 45.000 porudžbina, od čega je 17% za potpuno električnu konfiguraciju. Tonale takođe nastavlja da igra stratešku ulogu u liniji Alfa Romea i ostaje referentna tačka u pejzažu premium C-SUV vozila, što je omogućeno njegovom ravnotežom između sportskog duha, efikasnosti i naprednih tehničkih specifikacija. Pozitivni rezultati su zabeleženi i za Giuliju i Stelvio, koji nastavljaju da otelotvoruju suštinu sportskog duha Alfa Romea u svojim segmentima.
U prvoj polovini 2025. godine, Alfa Romeo je potvrdio svoju sposobnost da interpretira evoluciju tržišta koristeći svoje nasleđe sportskog duha, italijanske izvrsnosti i inovacija. Konkretan rezultat koji se pretvara u homogeni rast registracija na globalnom nivou, čineći ovu godinu – kada brend slavi 115. godišnjicu svog osnivanja – još značajnijom.
Ništa manje uzbudljivo nije bilo ni veliko međunarodno okupljanje u Arezeu, koje je okupilo hiljade fanova i klubova iz celog sveta. Brend je takođe najavio velika nova globalna partnerstva: Lunu Rossu – za izazov na 38. Kupu Amerike, i Jasmin Paolini, ikonu svetskog tenisa u ulozi ambasadorke brenda Alfa Romeo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis