
Spada je reminuo u 88. godini života, ostavivši iza sebe nasleđe koje se retko javno slavi, ali koje je oblikovalo vizuelni identitet brojnih marki, od Aston Martina do BMW-a.
Rođen je 1937. u Lombardiji, a karijeru je započeo u Zagatu, gde je već početkom 1960-ih postao glavni dizajner. U tom periodu je stvorio ikone poput Aston Martina DB4 GT Zagato, Alfa Romea TZ i SZ, Lancije Fulvia i Flavia Sport, uvek vodeći se načelima aerodinamičkog "odsečenog repa" (coda tronca), koji je postao njegov zaštitni znak.

Nakon Zagata, 1969. prelazi u Carrozzeriju Ghia, gde potpisuje retki Ford GT70. Sledi kratak angažman kod Audija, a zatim dolazak u BMW 1976., gde u tandemu s Klausom Lutheom kreira vizuelni identitet E32 Serije 7 i E34 Serije 5, dva automobila koji su definisali poslovni luksuz kasnih 80-ih i ranih 90-ih.

Nakon povratka u Italiju 1983., Spada preuzima dizajnersko oddeljenje I.D.E.A instituta. Tamo potpisuje ključne modele za Fiat grupu. Bili su to Tipo, Tempra, Lancia Dedra, Alfa 155 i konačno - Alfa Romeo 166.


Godine 1992. se vraća u Zagato i stvara Ferrari FZ93, baziran na Testarossi, te druge eksperimentalne automobile za Aston Martin i Ferrari. Poslednje poglavlje svoje karijere započinje 2006. osnivanjem studija Spadaconcept sa sinom Paolom.
Plod tog perioda su egzotični sportisti poput SVS Codatronca TS i Codatronca Monza, koji reinterpretiraju njegovu vlastitu dizajnersku filozofiju iz šezdesetih.

Iako je ostao daleko od medijske pompe, Spadino nasleđe živi u automobilima koji su postali sinonim za sofisticiranost i funkcionalnu lepotu. Njegov rad nije pratio trendove, on ih je stvarao, često pre vremena. Upravo zato danas, decenijama kasnije, brojni dizajneri i kolekcionari ponovo otkrivaju vrednost njegovih dizajnerskih ideja.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Aston Martin / Alfa Romeo / Spada