home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Touareg
 
Kako pišu britanski mediji, proizvodnja Volkswagenovog Touarega navodno bi trebalo da se završi 2026. godine.

Ne očekuje se njegov naslednik, jer brend usmerava pažnju ka profitabilnijim vozilima u ključnim segmentima sa velikim obimom.

Prema izveštaju britanskog Autocara, pozivajući se na insajderske izvore, odluka odražava promenu prioriteta u sedištu Volkswagena u Volfsburgu. Iako Volkswagen nije zvanično potvrdio ovaj potez, to bi bilo u skladu sa širom strategijom kompanije da pojednostavi svoj portfolio i udvostruči svoje kategorije sa najjačim rezultatima.

Lansiran 2002. godine kao sestrinski model Porsche Cayenna, originalni Touareg je bio strastveni projekat tadašnjeg predsednika Ferdinanda Piha, sa ciljem da se uzdigne brend Volkswagen uz sada ukinuti luksuzni sedan Phaeton. Luksuzni SUV ne samo da je proširio privlačnost Volkswagena, već je i odigrao ključnu ulogu u raspodeli troškova razvoja prvog Cayenna, koji će kasnije postati ključna priča o uspehu brenda iz Štutgarta.

Druga generacija Touarega je usledila 2010. godine, a aktuelni model treće generacije, koji nikada nije stigao u Severnu Ameriku, pojavio se 2018. godine. Deli platformu MLB Evo sa drugim vrhunskim modelima Volkswagen grupe, uključujući Audi Q7 i Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentaygu i Lamborgini Urus. Najnovije ažuriranje stiglo je 2023. godine. Ako se model ukine 2026. godine, odražavao bi osmogodišnji životni ciklus svojih prethodnika.

Izlazak Volkswagena iz segmenta premium SUV-ova ostavlja prostor za srodne brendove poput Audija i Porschea da se bave poslovima u višim segmentima. U međuvremenu, Volkswagen će nastaviti da se fokusira na modele kao što je Tiguan, trenutno globalni bestseler brenda.

Pored Touarega, Volkswagen se sprema da se oprosti od još jednog SUV-a, potpuno električnog ID.5. Kupe-SUV koji je predstavljen 2021. godine navodno će biti ukinut 2027. godine nakon samo jedne generacije. Razlog je taj što ID.5 nije ni približno dostigao popularnost svog brata ID.4, koji će uskoro dobiti sveobuhvatno unapređenje sredinom životnog ciklusa sledeće godine.

VW ID.5

Pored toga, VW je navodno odbacio planove za kompaktni, potpuno električni miniven koji bi zamenio Touran. Model baziran na MEB platformi je zamišljen kao manja, pristupačnija alternativa ID Buzzu. Međutim, izvori kažu da je upravni odbor na kraju odbacio ideju, navodeći tržište koje i dalje favorizuje SUV vozila i krosovere u odnosu na MPV vozila. 

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 135



Komentari