home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Bezbednost
 
Iako će vam gotovo svaki kupac automobila reći da mu je bezbednost izuzetno važna, možda čak i prioritet broj jedan, situacija se drastično menja kada je treba staviti ispred cene ili svakodnevnog užitka u vožnji. Tada, čini se, bezbednost pada u drugi plan, piše Autoexpress.

To potvrđuje i istraživanje sprovedeno na više od 400 ljudi od kojih se tražilo da navedu svoja tri glavna prioriteta pri kupovini novog vozila. Rezultati su jasni: pouzdanost je s 54 posto glasova ubedljivo na prvom mestu, dok je bezbednost završila na pretposlednjem mestu s tek 20 posto, prenosi Index.hr.

Iako se čini iznenađujućim da kupci toliko zanemaruju bezbednost, s obzirom na potencijalne posledice, u automobilskoj industriji to nije nikakva novost. Bezbednost se oduvek teško "prodavala" u poređenju s praktičnijim ili emotivno privlačnijim karakteristikama poput dizajna i performansi. Volvo je, naravno, izuzetak koja potvrđuje pravilo, jer je upravo taj brend svoju prepoznatljivost izgradio na bezbednosnim inovacijama.

Uostalom, razmislite koliko ste automobilskih reklama videli koje u prvi plan stavljaju bezbednosne karakteristike, a koliko onih koje ističu dizajn, performanse ili odnos cene i kvaliteta. Čak ni pomenuti švedski pioniri danas ne insistiraju na isticanju struktura otpornih na sudar ili sistema za upozorenje na mrtvi ugao u svojim marketinškim kampanjama.

Jednostavno rečeno, bezbednost nije "seksi". To je karakteristika za koju se svi nadaju da je poseduje njihov limeni ljubimac, ali i da nikada neće morati da je testiraju u praksi. Slično polisi osiguranja, kupci znaju da je važna, ali nisu spremni za nju da dodatno plate, pogotovo kada smatraju da su svi moderni automobili podjednako bezbedni.

Paradoksalno, upravo je to najveći uspeh automobilske industrije poslednjih decenija. Moderni automobili su postali toliko bezbedni da kupci više ne moraju previše da brinu o tome. Strogi zakoni i bezbednosni standardi su podigli lestvicu za sve proizvođače, što je s jedne strane povećalo cene vozila, ali je s druge strane kupcima dalo luksuz da bezbednost uzimaju zdravo za gotovo.

Ovo je, naravno, važnije kod kupovine polovnih vozila. Stariji modeli su proizvedeni u vreme kada bezbednosni standardi nisu bili ni približno strogi kao danas. Nezavisno telo za testiranje bezbednosti, Euro NCAP, godinama pooštrava svoje kriterijume, terajući proizvođače na stalna poboljšanja da bi zaslužili prestižnih pet zvezdica.

Na kraju, bezbednost je postala sjajan primer uspešne suradnje zakonodavaca i proizvođača. Zajedničkim naporima su uspeli verovatno najvažniju karakteristiku automobila da pretvore u standard o kojem prosečan kupac više ne mora previše da razmišlja.

Izvor: Index.hr / Autoexpress.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Euro NCAP



čitanja : 76



Komentari