

Ponuda grupe sa sedištem u Volfsburgu, predstavljena kao uvod za Salon automobila u Minhenu, sastoji se od četiri modela brendova Folksvagen, Kupra (Cupra) i Škoda, sa početnom cenom od oko 25.000 evra, a na tržište izlaze 2026. godine.

Modeli koje je predstavio Folksvagen uključuju ID.Polo – rivala Renoa 5 i ID.Cross, kao pandan Renou 4.

Folksvagen naveo je da je postigao značajne uštede upotrebom iste modularne električne platforme (MEB+) i nove VW baterije u više modela.
Srednjoročna ambicija je tržišni udeo VW od oko 20 odsto u segmentu malih električnih automobila u Evropi, što je po nekoliko stotina hiljada vozila godišnje, navodi se u saopštenju.
Porodica električnih gradskih automobila VW je „naš doprinos prodoru električne mobilnosti u službi održive mobilnosti“ i „za jaku Evropu“, rekao je novinari izvršni direktor grupe Oliver Blume.
Folksvagen, kao i njegovi konkurenti u premijum asortimanu – BMW i Mercedes, računaju na sajam u Minhenu „IAA Mobility“ da bi oživeli svoju industriju.
BMW u Minhenu predstavlja električni iX3 iz svoje porodice „Neue Klasse“ (Nova klasa), a Mercedes električnu verziju svog uspešnog SUV-a, „GLC“.
Dok lideri te tri grupe polažu velike nade da će im nova generacija e-automobila obnoviti konkurentnost, lideri BMW-a i Mercedesa pozivaju na preispitivanje odluke EU o zabrani prodaje automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.
U ponedeljak im se pridružio Italijan Antonio Filosa, izvršni direktor konzorcijuma proizvođača Stelantis, četvrtog najvećeg u sektoru auto-industrije na svetu.
Svi se zalažu za fleksibilniju i diversifikovaniju tranziciju u tipovima motora da bi se sačuvala evropska auto-industrija.
Izvor: Krstarica.com / Beta.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Cupra / Škoda