
Dacia Sandero zadržava status najprodavanijeg automobila u Evropi sa impresivnih 162.666 registracija u prvih osam meseci 2025. godine.
Uprkos padu od 11 posto u odnosu na isti period prethodne godine, Sandero se i dalje pozicionira kao neprikosnoveni lider evropskog tržišta zahvaljujući svojoj pristupačnoj ceni.
Zahvaljujući tome, francuski koncern, Renault Grupa, pokazuje snažnu tržišnu poziciju sa tri modela u top 10 listi. Pored Sandera na prvom mestu, drugoplasirani Renault Clio beleži pozitivan rast od 5 posto, dok Dacia Duster na osmom mestu takođe pokazuje oporavak s jednakim rastom.
Volkswagen Grupa održava svoju poziciju najjačeg proizvođača po broju modela u top 10, sa čak tri vozila: T-Roc (141.388), Golf (129.220) i Tiguan (125.608). Posebno se izdvaja Tiguan sa spektakularnim rastom od 26 posto, što potvrđuje trend povećane potražnje za SUV modelima, navodi Klix.ba.
Stellantis grupa takođe ima tri predstavnika u elitnom društvu, predvođena modelima Peugeot 208 i Peugeot 2008, koji pokazuju stabilne ili pozitivne rezultate. Opel Corsa zaokružuje listu 10 najprodavanijih modela ove godine s rastom od 7 posto.
Analiza brojki za 2025. godinu otkriva nekoliko važnih trendova. SUV modeli nastavljaju da jačaju svoju poziciju. Pet od 10 modela na listi su iz ovog segmenta. Golf je jedini predstavnik kompaktne klase na ovoj listi.

Iako su osmom mesecu kineski brendovi s rastom od 121 posto zasenili evropske marke, oni još uvek nemaju volumenske modele koji bi uskočili na listu 10 najprodavanijih. Kombinovane registracije kineskih brendova prošlog meseca bile su veće od registracija Audija (41.300 jedinica) i Renaulta (37.800 jedinica). Iako registracije kineskih automobilskih brendova obuhvataju 40 različitih brendova, pet najvećih igrača (MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor) čine 84 posto ukupnog broja.
Sa stabilnim performansama vodećih modela i pozitivnim trendovima u SUV segmentu, evropsko tržište automobila pokazuje znakove oporavka u 2025. godini. Pristupačni segmenti pokazuju najveću otpornost na tržišne izazove, a evropski brendovi zadržavaju liderske pozicije nad azijskim konkurentima, nada je samo pitanje vremena kada će se ovo promeniti.
Izvor: Klix.ba